Torsdag 22 Januari

Idag är det torsdagen den 22 januari. Det är 11 dagar kvar tills jag ska operera mig.
 
Idag var jag till skolan för att ha möte med en studievägledare för att försöka komma fram till vad jag ska göra nu. Jag ligger redan lite efter i skolan, och efter operationen och allt kommer jag ligga rätt mycket efter. Vi kom fram till att jag får ansöka om undantag för att få påbörja nästa kurs utan att ha avslutat den tidigare kursen (vilket annars är obligatoriskt). Så får vi se om de godkänner det och om jag lyckas komma ikapp. Funkar det inte så får jag ansöka om att få börja om nästa år istället. Allt beror ju på hur jag känner mig efter operationen, hur mycket jag klarar av att vara med på och hur mycket jag kan göra hemifrån. 
 
Känner mig fortfarande lite sådär. Det känns som att jag gärna hade velat haft mer tid på mig för att förbereda mig innan operationen och så. Visserligen har det ju vart lång tid som jag vetat att jag ska göra en operation, men jag har inte fått veta när eller något som helst mer. Det har liksom gått så lång tid att det har börjat kännas overkligt att det ens ska ske.
Det hade kännts bättre att ha fått veta några månader innan, så jag hade kunnat förbereda mig mentalt, fixa allting med skolan i tid och inte hamnat efter lika mycket som nu. Så jag hade haft tid att ställa frågor och sådant. 
 
Det som känns jobbigast egentligen är väl att jag känner att det inte riktigt finns någon som förstår mig just nu. Som inser hur jobbigt det faktiskt känns. Och hur jobbigt det kommer kännas den närmaste tiden efter operationen. Det är väl liksom det jag oroar mig för mest. Tiden precis efter operationen. Hur ont jag kommer ha, hur jobbigt det kommer vara att ligga på sjukhuset. Hur ensamt och jobbigt det kommer vara.
 
På ett sätt önskar jag att det vore dags nu istället, att det inte ens skulle vara 11 dagar kvar. Då skulle det vara gjort bara och jag behöver inte oroa mig.
Men det är så mycket som behöver göras tills dess, jag hoppas vissa andra personer inser det också.

Kommentarer
Postat av: Elon

Åh lilla Joshi <3
Jag försår helt rädslan, och det kommer säkert vara förjävligt ett tag, men det går över! Du får fokusera på de långsiktigaresultaten, som att din rygg kommer bli mycket bättre när skiten är över (:

2015-01-22 @ 19:36:14
URL: http://eloniser.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0