Söndagen den 29 Mars

De senaste dagarna så har det mesta vart lite bättre. Livet suger ju fortfarande såklart, men det har iaf sugit lite mindre typ.
 
Igår tog jag mig ut och åkte både buss och spårvagn till och med. Åkte hem till en kompis som är sjuk just nu, hon har ställt upp väldigt mycket för mig nu under min tid jag vart sjuk så nu kände jag att jag fick ställa upp för henne också.
Det var faktiskt väldigt skönt att komma iväg och vara någon annanstans. Oftast klarar jag ju inte av att ta en promenad på mer än typ 20 minuter, och restrerande tid spenderar jag ju i min lägenhet. Så nu var det skönt att få spendera tiden någon annanstans, se något annat liksom.
Jag hann inte ens med att få fobi för folk förens jag nästan var hemma hos henne också, när jag hade ett mål, som inte hade något som helst med mig själv att göra, var det helt plötsligt mycket enklare att ta sig ut. 
Vi spenderade iaf dagen med att ligga i hennes soffa och bara ta det lugnt, såg lite på tv och spelade lite kort.
Hemvägen sen var inte alls rolig eftersom jag var tvungen att ta 3 olika bussar och vänta 10 minuter mellan dem alla, och det var svinkallt ute. Jag promenerade dock runt vid busshållplatsen för att hålla uppe värmen och klarade mig hem iaf. Sen var det bara raka vägen i sängs för att vila ryggen som värkte som fan.
 
Jag pratade också med sjukhuset i fredags, och kom fram till att jag ska börja ta Oxycontin igen.
Alvedon gör ingen direkt skillnad, och jag har insett att jag har stannat alldeles för mycket i min utveckling eftersom jag har så ont. Ju mer jag ligger i sängen desto ondare får jag ju i området runt puckeln. Den förhindrar ju mig från att ligga helt rakt (eftersom rygg är det enda jag kan ligga på förutom kortare stunder), och att ligga snett hela dagarna hjälper ju inte direkt ryggen att bli bättre. 
Egentligen hade jag väl velat ha något annat. Nått som är ett mellanting mellan Oxyn och Alvedonen kanske, Oxyn kliar ju ändå lite irriterande och stör magen lite. Jag vet inte riktigt vad det finns dock, och läkarna är ju inte direkt särskilt bra på att erbjuda någon hjälp heller. Jag försökte få en tid med min läkare eller någon, så jag kunde få se om det fanns någon annan medicin att ta eller något annat som hjälpte, men självklart sa de ju bara att jag ska ha min 3månaders kontroll någon gång i Maj så före det ville de inte ta emot mig. Så det de kunde göra var bara att förlänga mitt recept på Oxyn, så då fick det bli det.
Jag känner ju att när jag tar det så klarar jag så mycket mer. Klarar av att sitta upp mer, klarar av att gå längre och klarar av att ta mig ut lite.
Och med tanke på hur sjukt jälva deprimerad jag börjar bli nu av att ligga inne hela tiden, så känns det verkligen som rätt beslut.

Jag måste sluta jämföra min skolios med andras, tänka att jag borde klara sånt som andra klarar, och sluta vara så jävla rädd för piller.
Anledningen att jag slutade med Oxyn var för att andra sa att de hade slutat med det vid den tiden, och för att alla hela tiden pratade om att det var så lätt och farligt att bli beroende typ. Men jag kan inte gå runt och vara rädd för den medicin som jag ändå känner att jag behöver. Det viktigaste som finns nu efter operationen är att jag tränar rätt och rör på mig. Att förbli sängliggandes för länge blir bara farligt, ryggen får inte den träning som den behöver och då kommer den aldrig bli frisk.
 
Jag vill inget annat än att bara bli frisk nu liksom. Men för att jag ska kunna bli frisk, så måste jag också acceptera att jag är sjuk och att jag behöver den hjälp jag behöver helt enkelt.
 

Kommentarer
Postat av: madde månsson

Tänkte bara skriva att du är otroligt modig och stark som påbörjat denna resa och jag hoppas och önskar att du får må bra igen. Inga ord i världen kan göra din smärta bättre men vill att du ska veta att trots att vi inte pratat eller setts på flera år så tänker jag på dig och önskar dig all lycka och välmående. Hoppas vi kan ses nästa gång du kommer till Forsbacka. Kram

Svar: Tack Madde :) Det värmer, verkligen :)Jag hoppas också att vi kan ses nästa gång jag kommer till Forsbacka, nästa gång jag åker upp stannar jag nog längre så då finns det säkert tid :) Kram!
AltGirl

2015-03-31 @ 10:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0