Små små framsteg iaf!

Nu har jag läst ut böckerna som jag lånade i tisdags. Nästan 1500 sidor på 3 dagar, ungefär så som det brukar se ut när jag kommer in i en läsperiod ^^
Och då har jag ändå vart ute och rört på mig, vart hos Amanda en kväll, spelat tv-spel plus sett på massa tv-serier med, så har inte bara läst hela tiden.
 
Alltid lika kul när jag lånar böcker på bibliotek förresten. Jag lånar några stycken riktigt tjocka böcker samtidigt och alla bibliotekarier informerar mig då alltid om att jag kan låna om dom ifall lånetiden inte räcker till.
Pfft tänker jag, lånetiden är ju nästan en hel månad. På den tiden hinner jag ju läsa hur mycket som helst ;)
Så jag sa det nu sist också; "Ingen fara med det, jag kommer vara klar med dom här inom nån dag bara".
Och det var jag visst, kan lämna tillbaka dom idag redan om jag skulle vilja :P
Fast jag vet inte om jag orkar ta mig till biblioteket idag, eller om jag ska göra det någon annan dag. Behöver nog någon dag till på mig att släppa denna bokserie och fundera ut vad jag är sugen på att läsa härnäst. 

I övrigt så har allting gått långsamt framåt. Iaf med det fysiska måendet. Det psykiska har väl iofs också vart helt ok den senaste tiden, inga jättestora ångestattacker eller så i alla fall.
Men ryggen går det framåt med. Igår var första dagen sedan operationen (över 2 månader sedan) som jag inte tog en enda värktablett. Alltså, jag kan inte ens fatta det själv. Hur skönt det känns verkligen! Inte en enda värktablett alls!
Iofs kände jag ju mot natten att jag började få rätt ont i ryggen, men jag låg ju ner då redan så det gick helt ok att vila bort det så att säga. Plus att då var jag rätt inställd på att nu jävlar blev det en pillerfri dag, så jag stod ut lite mer än vad jag kanske hade gjort annars. Plus att det var ju ändå natt, jag skulle inte göra något ansträngande förutom att sova :P
Är så glad att jag tog beslutet att börja med medicinen igen. Det fick mig att orka mig ut mer, vilket gjorde att ryggen fick mer träning och jag känner mig nu starkare i den :) 
"You got to spend some to win some" säger folk. "You got to take pills so you can stop taking pills" säger jag :P
 
Mina sömnproblem verkar dock ha kommit tillbaka igen. Men jag tar det som en rätt positiv utveckling det med ändå.
För det måste väl ändå betyda att min rygg börjar bli bättre? När man är sjuk och har ont så blir man ju så trött helt enkelt. Jag har sovit väldigt mycket den senaste tiden. I början sov jag 12 timmar per natt (eller ja, första veckorna sov jag mycket mer än så), och efter det har jag behövt i all fall 10 för att orka med. Har faktiskt vart rätt skönt att kunna somna så fort varje kväll också, trots att jag inte kunnat lega i den ställning jag vill (så trött på att sova på rygg nu!).
Men nu börjar det bli svårare att somna igen. Även fast jag ser till att kliva upp "i tid", tvingar mig själv att vakna trots några timmars sömn bara, så är det lika svårt att sova nästa natt igen. Alltså precis så som jag brukar ha det.
Men jag jobbar på att försöka hitta en lösning på det. Just nu är jag ändå rätt glad över det, då jag väljer att se det som en positiv utveckling på hur ryggen mår. Jag har ju alltid haft sömnproblem liksom, så nu börjar jag alltså bli mer normal igen bara! ^^

Kommentarer
Postat av: Elon

Var dom braaaaa då? :D

2015-04-13 @ 10:37:30
URL: http://eloniser.blogspot.se
Postat av: Elon

Var dom braaaaa då? :D

2015-04-13 @ 10:37:30
URL: http://eloniser.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0