60-frågor om mig

Jag lånade en 60-frågors lista ifrån en väns blogg. På tiden när bilddagboken var den stora grejen så brukade jag göra sådana här listor hela tiden. För att få skriva av mig lite när jag inte riktigt visste vad jag ville skriva om. Oftast störde jag mig på att det var så dumma frågor, och var inte alls lika engagerad på att svara på frågorna i slutet som jag var i början. Men det fanns också de listor som var bättre, som var roligare att fylla i.
Den här listan var helt okej. Inga djupa frågor direkt, men vilket passar mig perfekt precis just nu. Lite allmänt bara, så pallar du (vem ni läsare nu än är :P) inte läsa igenom hela är det fullt förståeligt alltså.
Som vanligt så skriver jag ändå för min egen skull :)
 

1. Hur gammal är du om fem år? 29.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Blixten :)
3. Hur lång är du? 169 centimeter.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Oj, det minns jag inte ens. Har nästan bara sett på tv-serier den senaste tiden. Måste nog vara "Angus, Thongs and Perfect Snogging", det är i alla fall den senaste jag minns.
5. Vem ringde du senast? Vårdcentralen.
6. Vem ringde dig senast? Amanda, men det samtalet missade jag. Annars var det Martin jag senast pratade med i telefon.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Gott! Toksomnade kl 19 :P"
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? 99.7% sms. Jag hatar att ringa folk och har svårt för att prata i telefon.
 
 
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? De har aldrig varit gifta, men är skilda såsom i att de inte är tillsammans längre sedan massa år tillbaka.
10. När såg du senast din mamma? När jag var hem till Gävle för mormors begravning den 12-14 Mars.
11. Vilken ögonfärg har du? Grönbruna.
12. När vaknade du i dag? Strax efter 11 någongång.
13. Vilken är din favoritjulsång? Oj, jag har aldrig direkt gillat julsånger så har ingen direkt favorit. Jag har väl börjat kunna komma in i det stadiet att jag tycker det är mysigt med en julskiva i bakgrunden just under julafton, men annars så lyssnar jag inte direkt.
14. Vilken är din favoritplats? Svår fråga verkligen. Jag kan faktiskt inte komma på någon specifik plats sådär. Men jag gillar att vara i sängen och på bibliotek sådär i allmänhet.
15. Vilken plats föredrar du minst? Stockholms Centralstation :P
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag har faktiskt inte den blekaste aning. Jag vet inte vad jag vill ens. Med Blixten iaf, det är en sak som är säker! :)
 
 
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Mörkret
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? När jag och Amanda kollade in lägenheter på hemnet (alla dem dyraste mitt i stan såklart) och det var en bild på ett kök med beskrivningen "stort och rymligt kök". Men det stod ett köksbord med 3 stycken stolar, varav en av stolarna stod mitt på bordet. Sedan stod det massa porslin överallt på den arbetsyta som fanns. Jag förstod verkligen inte hur den som bestämt hur det skulle dekoreras där innan fotograferingen tänkte alltså. Det var så uppenbart att det var planerat och dekorerat, men var flera grejer i hela lägenheten som bara var "WTF!?", och varav köket var det roligaste. Jag och Amanda bröt ihop av skratt verkligen xP
19. Hur stor är din säng? 1.40 har jag för mig att det är jag har nu.
20. Har du stationär eller bärbar dator? En bärbar.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Jag sover i trosor t-shirt för att lättare kunna vända på mig med hjälp av glidlakanet jag har sedan operationen. Plus att annars kliar håret på ryggen också.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två stycken varav en är min och den andra är Blixtens när han känner för att ligga i sängen.
23. Hur många landskap har du bott i? 3 stycken.
24. Vilka städer har du bott i? Städer och städer, men jag har bott i Forsbacka (utanför Gävle), Färgelanda (i Dalsland) och Göteborg.
 
 
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor. Jag har väldigt svårt för att gå barfota, både inomhus och utomhus.
26. Är du social? Ja, jag är nog rätt så social av mig. Gillar att ha människor (jag känner mig trygg med) omkring mig.
27. Vilken är din favoritglass? Mormors godaste vanilj brukar jag alltid säga, men nu var det så länge sedan jag åt den att jag minns knappt hur den smakar. Annars piggelin :)
28. Vilken är din favoritefterrätt? Jag är inte direkt en efterrättsperson, så pratar vi efterrätt som att äta det direkt efter maten så förderar jag typ färska bär eller frukter :)
29. Tycker du om kinamat? Inte direkt, men jag har inte provat särskilt mycket. Jag är otroligt kräsen när det gäller mat och håller mig oftast till det jag vet.
30. Tycker du om kaffe? Verkligen inte.
31. Vad dricker du till frukost? Cola oftast tyvärr :P Men försöker byta ut det till smoothie eller vitamindryck.
32. Sover du på någon särskild sida? Förut sov jag nästan alltid på magen och ibland på sidan. Nu tvingas jag sova på rygg på grund av operationen, it sucks.
33. Kan du spela poker? Jag kan "the basics" av det, men är inget spel jag gillar så jag spelar det aldrig.
34. Tycker du om att mysa/kela? Klart det är mysigt att mysa.
 
 
35. Är du en beroendemänniska? Ja, rätt så.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.
37. Vill du ha barn? Nej, inte med de förutsättningar som finns idag.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej. Sjuktransport däremot.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet. För att det är mysigare att vara där. Men jag är inte särskilt mycket för att bada.
 
 
41. Vad spenderar du helst pengar på? Mat.
42. Äger du dyrbara smycken? Jag äger knappt några smycken.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Jag kollar inte på tv längre, så har knappt koll på vad som går. Men På Spåret funkar väl att titta på? Buffy The Vampire Slayer är ju bästa tv-serien som gjorts iaf!
44. Kan du rulla med tungan? Bara rulla ihop den? Ja det kan jag.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag vet inte faktiskt.
46. Sover du med gosedjur? Jag brukade göra det tills jag fick Blixten, nu får han vara mitt gosedjur :)
47. Vad har du för ringsignal? "Grit Kit", en av de som fanns på telefonen.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej, men t-shirten jag har på mig idag köpte jag för 10 år sedan när jag var 14 dock :P
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Det står "Vi kommer alltid vara fler än er" i rött på ryggen på min t-shirt.
 
 
50. Flirtar du mycket? Nej, aldrig typ. Jag vet inte hur man gör, jag är bara mig själv så får folk bli kära eller strunta i det, det är upp till dom ^^
51. Kan du byta olja på bilen? Nej, verkligen ingen koll på bilar alltså.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Jag har inget körkort.
53. Vilken var den senaste boken du läste? Nyckeln, tredje delen i Engelsforstriologin av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren.
54. Läser du någon dagstidning? Nej, jag kollar in på Aftonbladet, Arbetarbladet och GPs hemsidor ibland.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? Jag åker nästan aldrig bil.
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Ingen aning, jag lyssnar inte på radio. Måste varit sist jag åkte bil faktiskt, och då hade jag ingen aning om vilken station som var på. Jag dansade iaf inte :P
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Min tid för gynekologisk cellprovskontroll :P
59. När var du i kyrkan senast? För en månad sedan på mormors begravning.
60. Är du lycklig? Inte direkt. Men det händer ibland.
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0