En berg-och-dalbana med många nedförsbackar

Var ett tag sedan jag skrev här nu, som vanligt.
Mitt liv fortsätter som vanligt att vara en berg-och-dalbana. Det känns dock som om det oftast går mestadels nedåt, och inte så mycket uppåt.

Iris som jag skrev om i förra inlägget finns inte med oss mer. Hon avled bara någon vecka efter att vi fått henne.. :/
Jag går fortfarande sönder inombord varenda gång jag tänker på henne och all den fantastiska kärleken hon gav mig, och saknaden känns enormt stor.
Försöker att fokusera på att hon iaf fick ett fantastiskt liv det korta liv hon hade, och all den glädje och kärlek hon både spred och förhoppningsvis kände.
Jag tror aldrig jag har älskat något så mycket som jag älskade henne..

Ryggen fortsätter att vara skräp också.
Ont hela tiden börjar bli rätt jobbigt alltså, men hoppas väl på en operation snart iaf. Tänkte jag skulle ta och skriva ett blogginlägg om min rygg och förklara lite mer. Vad skolios är, vad som har hänt, vad som ska ske och hur det påverkar mig. Men det kommer någon gång då jag orkar sätta mig ner och fokusera ordentligt på texten, idag har jag skolarbete som kräver min uppmärksamhet. 

Det är väl en av uppförsbackarna nu iaf, att jag har börjat studera nu. Bibliotekarie på Borås Högskola, vilket varit min dröm sedan jag var liten. 
Klasskompisarna känns schyssta, resterande studenter känns schyssta, campusområdet känns schysst och ämnet känns rätt schysst det med. Så jag tror nog att det kommer bli helt okej det här :)

I övrigt spelar jag en massa massa The Sims 3, läser lite böcker, dricker lite för många öl och umgås med vänner när jag orkar ta mig ut någonstans. Börjat baka och våga mig på att experimentera lite mer i köket också. Tidigare har jag bara lagat nudlar och pommfritt, så kände att det var lite dags nu.
Slänger nog upp något recept eller så sen nån gång :)

Nu ska jag återgå till pluggandet!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej!!!!
Härligt med lite uppdatering.
Jag har också försökt att börja lära mig baka. Har ju typ bara bakat kanelbullar och nån kladdkaka förr. Nu blir det till och med småkakor.
Skriv mera älskade unge. <3

2014-09-22 @ 22:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0