En ny dag med nya tag

Guess what? Jag tog mig inte upp idag heller -.-
Jag skulle vilja banka in lite vett i Morgon-Josefine. Säga till henne att vi faktiskt hade bestämt oss för att hon skulle kliva upp. Men det gick ju inte så bra. Vaknde strax före klockan 13 istället, vilket inte direkt kommer hjälpa med att somna ikväll heller.

Men om jag ser det till den positiva sidan så mår jag mycket bättre idag än tidigare dagar. Fick sova ut litegrann vilket hjälper lite iaf.
En person i min klass skrev till mig igår natt och skämtade lite om att jag borde gå och lägga mig för att vi snart skulle upp och plugga. Kan ju tänkas lite roligt efter jag precis skrivit ett inlägg om den stress som tider å sånt ger mig :P Men det är bara jag som sätter ångest och krav på mig själv oftast, ingen annan. Så istället hjälpte det bara mer att tänka på att det finns folk i klassen som faktiskt tänker på mig och vill ha mig där.
Jag somnade före 4 igår iaf, tidigare än jag brukar!  :)
Sen så vaknade jag vid 13, lika stressigt som tidigare. Men sket i att jag hade sovit över, låg kvar i sängen och tog det lugnt och bara mös under täcket och jobbade bort den stressen. Sen ringde Amanda mig och berättade om en av hennes katter som jag antagligen ska få som hade betett sig knäppt och roligt. Han hade surfat på ett lock ner för trappan ^^ Jag älskar katter, finns inget som gör mig så glad som dom, så jag är glad att jag svarade :)
Jag har annars väldiga problem med att prata i telefon. Ringa folk klarar jag knappt av alls, utan kan bara ringa till mamma och Martin, andra folk i absoluta nödfall. Svara i telefon klarar jag ibland inte heller, speciellt inte om jag inte är beredd på att någon ska ringa. (Bästa sättet om man vill ringa mig är att skicka ett sms ett tag innan och säga att man tänker ringa, då finns det större chans att jag vågar svara). Annars fungerar smskonversationer eller över facebook bra för mig! Snapchat också :P

Sen är ju Amanda alltid glad och trevlig, så det var ju perfekt sätt att starta dagen på :)
 
Så idag tänker jag istället inte på hur mycket jag missat i skolan, utan på att det finns schyssta människor i klassen och att jag nog kommer hinna plugga ikapp ändå.
Jag tänker inte på att jag försovit mig massa, utan tänker istället på katter och hur söta dom är ^^
 
Ångestmonsret som jag hade igår är inte alls lika starkt idag! Idag kan jag andas utan att det känns som om något sitter på bröstet på mig, utan att det känns som att varenda andetag ska bytas ut till gråt.
Jag känner fortfarande en oro inom mig, men den är inte lika stark som tidigare dagar, utan mer på normalnivå bara.

Nu ska jag spela The Sims 3 igen, kommit till generation 3 i Legacy Challenge nu! Ska ta och skriva mer om det någon dag här snart tänkte jag. Blir ofta mest "deppiga" inlägg här i bloggen. Men det är för att jag känner mer för att skriva av mig när jag inte mår tipptopp. Att skriva av mig hjälper mig också att sätta ord på mina känslor, vilket hjälper mig själv att förstå dom mer. Och det är ju min blogg, så jag skriver och gör vad fan jag vill i den :)
Men inlägg om The Sims kommer snart, för det vill jag skriva om :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0