Blixtsnabbt har tiden gått!

Imorgon har Blixten bott här i 3 veckor! :)
Har fortfarande inte spelat något The Sims, vilket faktiskt känns lite konstigt. Men när jag sätter mig med The Sims så sitter jag gärna i några timmar, och eftersom jag kör så mycket köande handlingar och på snabb hastighet, så föredrar jag att spara och avsluta under natten när alla sover så jag har koll på vad alla ska göra härnäst. Avslutar man mitt under en dag blir det lätt lite förvirrande vad det var man höll på med när man startar det igen.
Så med en söt liten kissekatt som vill leka och gosa hela tiden, så har det inte direkt blivit tid till att sätta sig med The Sims i flera timmar :P

Istället har jag spenderat mina dagar (förutom den tiden jag leker med Blixten) med att plugga massa, och därimellan spela onlinespel på armorgames. Papas Freezeria och sådana spel har jag mestadels spelat, korta onlinespel som inte kräver särskilt mycket av en och som går att pausa när man vill.

Så har jag lekt och gosat en massa med Blixten också såklart!
Han lär sig mer och mer, och det känns verkligen som han är trygg och lycklig över att bo här med oss :)
Han har lärt sig att hålla inne klorna när man leker med människor (fast bitande är fortfarande en rätt rolig grej, speciellt om man vill leka och människan inte verkar vilja det), han klättrar upp på ens axel när man håller på med något i köket, och han springer snabbt snabbt igenom lägenheten :)
Han tycker också om att sitta och titta ut genom sovrumsfönstret ned mot vägen. Bilar som åker förbi, fåglar som flyger och människor som promenerar. Ibland när man kommer hem så ser man han sitta där i fönstret och vänta på en :)

På dagtid tycker han om att ta tupplurer lite här och var. Speciellt mysigt är det att ligga i knät hos mig eller Martin när vi sitter i soffan med datorn. Annars så är en gammal dunkudde i soffan väldigt mysig också, och att lägga sig i bokhyllan på massa plastpåsar är också ett favoritställe.
På nätterna så sover han oftast på min huvudkudde :) Gärna så tätt intill mig så möjligt (typ så tätt intill mitt ansikte så han täcker min mun och näsa och jag inte kan andas :P), och där sover han hela natten :)
Är redan svårt att få plats för oss båda, men hur ska jag kunna neka honom när han ligger där och ser så trivsam ut? Så antar att jag i framtiden får skaffa ny kudde, eller helt enkelt vänja mig med att sova utan.
För det är endast min kudde han vill sova på också. Inte någon annan av de 3-4 kuddar vi ständigt har i sängen heller :P

Blixten imorse på min huvudkudde, här var han snäll och lämnade halva kudden till mig t.o.m! ^^,


Blixten med råttisen på favoritkudden i soffan :)


Det här var en mysig bild tyckte jag också, Blixten, Micke (Martins systerson) och Martin satt allihopa i sackosäcken en dag och mös och såg på tv :)
 

Nu ska jag leka lite med Blixten som har vaknat till efter att ha gosat här i soffan med mig och Martin ett tag nu. Senare ikväll kommer några polare över för att leka ännu mer med Blixten också, och sen ska vi på fest. Kommer nog bli en bra kväll! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0