7 Dead(ly) Sims

Jag spelar fortfarande en massa The Sims 3, även om jag gett upp om Black-familjen (den buggade ju som sagt) nu. Jag hann med att föda 12 barn iaf, ett nytt rekord för mig. :)

Tidigare hade jag bara några av expansionerna, nu har jag fixat så jag har 10 expansioner och 6 prylpaket, så nu har jag massa nya saker, händelser och äventyr att upptäcka också!
Just nu spelar jag med en familj som består av en Sim boendes i staden "Appaloosa Plains" som kom med expansionen "Pets". Har adopterat två stycken katter och håller på att upptäcka fotografyrket just nu. Ska fortsätta utforska staden och dess djur ett tag innan jag letar upp en lämplig partner, skaffar en avkomma och låter den växa upp för att sedan prova på "University Life" också :)
Ser även fram emot att utforska alla övernaturliga varelser i "Moonlight Falls" (som kom med "Supernatural" expansionen) och testa på nya yrken som t.ex Trollkarl!
 
Hade en period för ett tag sedan då jag kände mig lite extra ond (eller så hade jag kanske hade lite aggresioner att ta ut eller nått) så jag skapade en familj med det enda syftet att alla skulle dö :P
Tog reda på att det fanns 7 olika möjliheter för simmarna att dö (med de expansioner jag hade då) så jag skapade en familj som innehöll exakt 7 stycken simmar..
Det gick dock inte så felfritt som jag hade hoppats på, så efter att ha krånglat och hållt på ett bra tag (och fått död på iaf ett par stycken) så la jag den familjen på is ett tag.

Lyckades iaf med att svälta ihjäl två simmar, den ena genom att göra hen till en vampyr och inte ge den något blod eller plasmadryck, och den andra genom att en vanlig sim som inte fick någon mat. Låste in vampyren i en fängelsehåla jag byggde i källaren och den vanliga simmen fick svälta ihjäl i ett rum utan kylskåp eller dörr :P
 

Den vanliga simmen blev till ett lila spöke som raidade min familjs kylskåp om nätterna.

Min vampyrsim under tillfället hon dog. Hon blev senare till ett mörkrött spöke.

Låste även in en sim i ett brinnande rum så hon brann ihjäl, och lät en sim simma runt i en pool utan möjlighet att komma upp så hon till slut drunknade :P

Simmen som drunknade (konstigt nog dök det upp en vägg runt poolen när hon simmade :P) blev till ett blått spöke.
 
Simmen som brann inne blev till ett orange/flammigt spöke som det ryker om.
 
Misslyckades med att få en sim att dö av en meteorit i huvudet, att få en sim att dö av en elektrisk stöt (trots att det är det vanligaste sättet jag dött hittills i The Sims 3) och orkade inte vänta på att en sim skulle bli gammal nog för att dö av ålder.
Det fanns även 3 till möjliga sätt att dö på, men de alla var dykningsrelaterade och jag orkade inte spela staden som det gick att dyka i (Isla Paradiso) eftersom den alltid segar och laggar så mycket.
 
Men har som sagt lagt den familjen på is ett tag nu framöver. Nu har jag ju fler expansioner vilket innebär fler sätt att dö på, så nästa gång jag känner mig ond igen så finns det massa sätt att döda simmar på, mohahahahaha!


(ps, tack till Mattias Morén som kommmenterade det fina ordskämtet som blev min rubrik ^^,)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0