Så jag finns fortfarande

Kanske dags att uppdatera här igen? Det var ju ett tag sedan sist menar jag.
 
Sist jag skrev var det vecka 14. Nu är det vecka 42. 
Oktober och höstkylan börjar närma sig nu, och sommaren känns som om det var riktigt länge sedan.
 
Så vad har hänt sen sist?
Inte mycket, och massa ändå.
Först och främst så är jag numera Göteborgare. När jag var klar med skolan i Maj så flyttade jag in med Martin på fulltid. Så nu är jag sambo i en fin liten tvåa i en trevlig liten stadsdel som heter Johanneberg här i Göteborg.
Jag kom inte in på högskolan nu till hösten vilket var min plan. Jag planerade på att plugga i Borås och pendla ifrån Göteborg. Men nu kom jag inte in, och jag är istället arbetslös.
Tillbringar mina dagar på Miroi, en slags coachingverksamhet som jag blivit skickad till utav arbetsförmedlingen för att jag ska kunna få ersättning (inte haft pengar på hela sommaren, så ska bli skönt att få lite!). Lyssnar på föreläsningar varje dag om allt från Arbetsrätt och Intervjuträning, till Mental Träning och Självkänsla. Dem flesta är intressanta, och de andra kan väl vara användbara. I övrigt sitter jag och skriver CV och Personligt Brev vid en dator, och tar alldeles för många ciggpauser där jag står och snackar med allt trevligt folk som också är här. Trevligt med lite sällskap om dagarna, och det är trevligt att ha fått in lite schyssta rutiner också.
För tillfället är Martin nere i Skåne på praktik där han nu varit i ca 4 veckor. Och om 1 vecka och 1 dag så kommer han äntligen hem igen! Första praktiken på hans utbildning som han kom in på och som han påbörjade nu i september. Anläggningsdykare håller han på att utbilda sig till, och kommer att göra i 2 års tid.
 
När jag inte hänger på Miroi (vilket jag gör alla vardagar förutom onsdagar) så sitter jag mest hemma och tittar på tv-serier. Orange Is The New Black har jag nyss kollat igenom första säsongen på och som förberedelse för att säsong 5 av Vampire Diaries precis har börjat så har jag kollat igenom alla säsongerna fram tills dess. Har ett par avsnitt av säsong 4 kvar att kolla på, så har det hunnit komma tre avsnitt av 5:te säsongen jag har att se fram emot sen också!
Börjat läsa mycket igen nu också. Hade presentkort på Bokia som jag la på två nya Stephen King böcker, så håller på att läsa "Under Kupolen" (Under The Dome) nu, och sen fick jag "Duma Key" av Martin förra helgen som jag ska läsa efter det också. 
Spelande läggs det också mycket tid på. Min bärbara dator gick sönder för ungefär 1 månad sen så den har jag precis skickat in på lagning, så det är konsollerna jag får lägga tid på nu istället. Call Of Duty: Black Ops II är huvudspelet (till PS3) och det lägger jag nog nån timme på per dag iaf.
 
Annars umgås jag mycket med vänner också. Dennis, Omar, Wille och Ippe kommer förbi och hälsar på ibland (dem går ju fortfarande kvar på skolan i Färgelanda). Drar till Kellys och tar någon öl med Däba-gänget (Kaya, Womba, Dani, Erik, Yenny, Kaptenen, Vic Tor och många fler!) eller umgås med Johan och Elena, och alla andra underbara vänner jag lärt känna genom Martin.
 
Siktar först och främst på att få en praktik på något av de biblioteken vi har här i Göteborg nu. Sen har jag sökt in till några terminskurser på Göteborg Universitet till vårterminen, så ska jag satsa på att komma in på Bibliotekarie i Borås till nästa höst!
 
Får se nu om jag sätter igång med bloggen igen och ger er några inlägg lite då och då. Så ni håller er uppdaterade på mitt liv ;)
 
 

En grillning vi körde i Maj tillsammans med några av grannarna (Anders, Sandra och nu utflyttade Lucho)

Martin fotade mig när jag satt och rullade en cigg, på hans pappas segelbåt i Juni.
Jag och Martin när vi satt och fikade på Starbucks, innan han drog iväg till sin praktik i September.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0