Katten Gustaf hade inte vart glad idag

Idag är det måndag. En riktig jag-hatar-måndagar-måndag.
Vaknade i morse och kände att jag inte alls ville kliva upp. Det var kallt i rummet och under mitt täcke var det varmt. Varmt, skönt och alldeles alldeles lockande. Utanför fönstret föll regndropparna tungt och mitt huvud ville bara lägga sig ner på kudden igen och försvinna in i sömnens underbara värld.
Men jag klev upp i alla fall.
Kämpade mig som en zombie igenom morgonen och tog mig iväg till Miroi. Satt och klickade runt på en dator utan något riktigt mål på morgonen, såg en video om att skaffa sig mål på förmiddagen och efter lite kycklinggryta till lunch sitter jag nu ännu en gång framför en dator och klickar mig runt. Fortfarande utan något direkt mål. Mer än att klockan ska ticka vidare framåt, och jag ska få gå hem. Så jag kan krypa ner i min soffa och läsa lite i min bok, se på några tv-serier och spela lite tv-spel. En regnig måndag så har jag helt enkelt inte lust med något annat.
 
Men helgen var bra iaf.
På fredagen så var jag på Kellys och drack några öl med Simone, Kaya, Womba, Yenny och Rikard. Vi satt och pratade om allt och ingenting medans vi lät alkoholen fylla våra huvuden. Och efter många glada skratt och diskussioner var klockan plötsligt 2 och det var dags att ta sig hemåt.
På lördagen så kom Dennis, Omar och Ippe förbi. Vi käkade chips och godis, spelade tv-spel och såg på tv-serier. Skratt, glada samtal och bara allmänt trevligt umgänge. Dem stannade kvar tills på söndagen då det var dags för dem att dra tillbaka till skolan igen, och jag spenderade resterande del av söndagen med att sitta i soffan och se på tv-serier.
Det blev en bra avslutning, på en bra helg!
 
Nu är det ungefär en timme kvar innan jag får gå hem, en timme jag får se till att spendera väl.
På Tumblr. Med gifs och bilder. På Stefan och Damon Salvatore. The Vampire Diaries!
(Ska förresten börja kolla på The Originals tror jag, jag vill se mer av Klaus!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0