Fler tv-serier som jag har sett

Här kommer ännu fler tv-serier som jag har sett på sistone. Nu får ni tipsa mig om era bästa serier också! ^^
 
The Inbetweeners handlar om en kille vid namn Will (Simon Bird) som tidigare har gått i privatskola men som nu ska gå sitt sista år på en kommunal skola. Där lär han känna Jay, Neil och Simon som kanske inte är de populäraste i skolan, men dem är iaf snäppet ovanför "The Freaks" som Will kallar nördarna. Serien handlar om deras liv, vänskap och vägen mot vuxenlivet. Humor (särskilt pervers sådan :P) och glädje.
Jag är inne på säsong 2 utav 3 nu.
 
 
The Vampire Diaries är en serie som handlar om en tonårstjej vid namn Elena Gilbert (Nina Dobrev) vars värld förändras när hon träffar skolans nya kille, som visar sig vara en vampyr. Kärlek och tonårsdrama inblandat med det övernaturliga. Bra serie, men nu efter några säsonger så börjar det bli rätt så mycket. Sevärd är den dock! Och det finns många snygga karaktärer ;)
Säsong 5 har nyss börjat sändas i USA nu.
 
 
The Carrie Diaries handlar om Carrie Bradshaw och hennes uppväxt på det tidiga 80-talet. Hon försöker hantera både skola och jobb samtidigt som kärlek, vänskap och familerelationer.
Serien är som en prequel till Sex And The City som handlar om den vuxna Carrie Bradshaw och hennes vänner. Denna serie handlar om när hon går i high school och hur hon växer upp till att bli den Carrie vi har fått se i Sex And The City. Oavsett vad man tycker om den serien så är denna serie i alla fall riktigt sevärd! Det är bra karaktärer, (snygga killar) och schysst handling helt enkelt.
 
Det finns en färdig säsong ute just nu och säsong 2 har precis börjat sändas i USA. 
 
 
True Blood började jag kolla på endast för att jag visste att Alexander Skarsgård skulle vara med. Han om någon har jag ju haft en kändischrush på, så det var tur att jag upptäckte Austin Butler så jag fick någon ny att dreggla över.
Serien i sig handlar om Sookie Stackhouse (Anna Paquin) som jobbar som servitris och vars hela värld förändras när hon träffar vampyren Bill.
En helt ok serie om vampyrer, varulvar och andra övernaturliga väsen. Även om jag stör mig som fan på karaktären Sookie :P Mycket blod, sex och våld också!
 
Finns 6 säsonger ute nu, så då har man något att göra ett tag om man börjar kolla på den.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0