South Park och andra tecknade serier

Inte det mest lyckade att försova sig (eller sova över som vi säger uppe i norr) när man endast har eftermiddag i skolan. Sängen var så otroligt skön och drömmen var lockande. Men jag tog mig upp iaf, och kom inknatande till Miroi strax efter klockan 1.
Det är det som är det bästa med att bo mitt i stan. Vagnar och bussar går ofta, och det går att promenera nästan överallt. Inte som när jag bodde 2 mil utanför Gävle och bussarna ibland gick varannan timme. Då var det inte lika enkelt att ta sig dit man ville.
 
Har pratat lite om kreativitet idag. Vad det är och hur man kan använda sig av det typ. Att tänka på ett nytt sätt för att kanske få ett annat resultat.
Dessutom tipsades jag om en powerpointtjänst som finns online och som heter Prezi. Den verkade intressant och väldigt användbar, så det ska jag kika på lite mer senare också.
 
Annars är väl den stora snackisen (spoileralert följer..) att Brian blivit påkörd av en bil i Family Guy och dött. Jag har inte sett avsnittet ännu, men det står om det i tidningarna och det är många som snackar om det här idag. Tydligen så har familjen istället skaffat en ny hund vid namn Vinni, som spelas av Sopranosskådespelaren Tony Sirico. 
 
 
Men som tur är ryktas det även om att det kommer gästkaraktärer till serien nästa höst, som ska spela ihop med Brian. Så det betyder ju att han måste komma tillbaka på något sätt. Kanske Stewie saknar honom och fixar det på något vis?
 
Hursom så börjar jag själv faktiskt tröttna lite på Family Guy nu. Känner att det har gått alldeles för länge, och börjar bli lite uttjatat nu. Seth MacFarlane (skaparen till Family Guy) håller med mig och säger själv också att serien börjar lida mot sitt slut. Han själv tycker att 7 säsonger är lagom för en serie, och Family Guy är redan inne på sin tolfte. 
 
Brukar ni kolla på tecknade vuxenserier?
Seth MacFarlane har ju även skapat American Dad som jag kollar på ibland när det går på tv. Samma är det med Family Guy och även Simpsons; Jag kollar på det när det går på tv, men är ingenting jag direkt följer sådär.
South Park kollar jag på lite då och då nuförtiden. The Cleveland Show har jag bara sett när den gått på tv någongång.
 
Bäst av alla tecknade serier är ju iaf Futuruama, som tyvärr är nedlagd nu. Finns 7 säsonger ute, och även om det blivit nedlagt ett par gånger förut så ser det just nu ut som om den inte tänker komma tillbaka denna gången. Samma skapare som till Simpsons, men så fantastiskt mycket bättre! Har ni inte sett den förut, så gör det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0