Carrie Diaries - To Close For Comfort

Spoileralert nedan om ni inte har sett det senaste avsnittet av Carrie Daries (S02E05 - To Close For Comfort) :P
 
Carrie Diaries är verkligen en bra serie, inser jag ju mer jag kommer in i den.
 
"Carrie Bradshaw is in her junior year of high school in the early 1980s. She asks her first questions about love, sex, friendship and family while navigating the worlds of high school and Manhattan."
 
Så lyder beskrivningen på IMDB. Men serien är ingenting som Sex And The City. Utan det är en feel good serie om en ung tjej som precis är på väg in i vuxenlivet. Ena foten på high school i en liten ort och andra foten på Manhattan där hon praktiserar två dagar i veckan. Klart den är lite "cheesy" ibland och lite självklar, men den är mysig. Man får följa Carries inre monolog och hänga med hur det är att ta det där steget ut i vuxenlivet.
 
Och spoileralert nedan;
Trots min kändiscrush på Austin Butler som spelar Sebastian Kydd i serien så var jag glad åt det senaste avsnittet. Jag vill se Carrie utvecklas, gå vidare, bli mer vuxen. Och Adam Weaver (som spelas av Chris Wood) verkar vara en förstående och mysig kille som Carrie nog skulle må bra av att umgås med ett tag. Dock verkliga minuspoäng för att han läste hennes dagbok, det är aldrig okej.
Jag ser dock gärna Carrie hänga ihop med Weaver ett tag och se utvecklingen det ger henne. Plus att han är ju också väldigt het! ;)
 
 
 
Men efter att ha surfat runt lite på tumblr för att kolla lite gifs från senaste avsnittet och mest sett gifs på Sebastian Kydd och Carrie istället, så inser jag att jag hejar nog på Sebastian i slutändan iaf ;)
 
Och alla vet ju hur Sex And The City slutar och vad de säger i den serien. Men jag hoppas de inte håller fast alldeles för hårt i det, utan gör fortsätter göra Carrie Diaries till en fin feel good serie som den är och låter den vara rätt så fristående. Sebastian kan vara denna seriens Mr Big ;)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0