Banan-söndag!

Idag verkar det som om vi har en banan-söndag, jag och Martin.
Till frukost blev det världens enklaste plättar. Ingredienser: Banan och Ägg.
Nu har vi vart iväg och handlat, och ska sätta igång och baka både banankaka och bananbröd också.
 
 
Här har vi bild på plättarna vi gjorde, eller iaf första omgången.
Ett ägg och en banan är allt som behövs. Om man vill kan man även ha i en matsked jordnötssmör. Något som Marin tyckte blev godare, men inte jag. Kan bero på att jag inte gillar jordnötssmör heller :P
 
Så mixar man bara ihop allt och använder ungefär en matsked smed till en plätt. Ett ägg och en banan blir till ungefär en portion skulle jag säga. Vi använde 2 ägg och 2 bananer och det blev lagom som frukost till oss två.
Steker på medelvärme i ungef'är 2 minuter på varje sida.
 
Sen kan man variera helt vad man vill ha på. Vill man ha det nyttigare så det passar mer som en frukost eller mellanmål kan man ha färska bär till. Jag hade sylt på och Martin hade på maple syrup, inte lika nyttigt alternativ kanske ;)
 
Här är bild på middagen som vi käkade igår också:
 
Då hade vi inte fått bananmani ännu, så det blev istället baconinlindad kyckling med pommes och min egengjorda vitlökssås. Riktigt god lördagsmiddag! :)
 
Nu ska jag hjälpa Martin med banankakan som han börjat göra i ordning, så ska vi fortsätta med bananbrödet sen också! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0