Från västkust till östkust, med buss.

Sitter nu på Swebus för att ta mig till Borlänge och sedan vidare med tåg hem till Gävle.

Det har hänt lite saker på min skola som gör att jag just nu inte mår så bra. Jag orkar inte riktigt gå in på detaljer på det hela, men kan säga som så att det nu finns vissa lärare jag har tappat respekten för helt och det är mycket som bör bättras innan jag får dom rättigheter jag ska ha och innan jag kan säga att jag trivs på skolan.

Så jag bestämde mig för att åka hem över helgen och tog då några dagar ledigt också för att hinna vara hemma ett tag också och inte bara tillbringa min tid till resor. Åkte från skolan klockan 8 i morse och kommer vara framme i Forsbacka strax före/strax efter 6 idag (allt beror på om det blir buss eller bil sista biten). Sen tillbringar jag några dagar hemma innan jag slutligen åker tillbaka mot skolan på tisdag. Då åker jag dock tåg hela vägen, och åker förbi Göteborg också. 

Min syster fyllde år i förrigår så ska fira henne i helgen också vilket även innebär att jag får träffa min systerson Tor. Så ska jag även försöka hinna med att gå ut på fredagkväll och träffa lite vänner. Annars har jag inget planerat utan tänker mest vara hemma och ta det lugnt med familjen samt få lite skolarbete gjort. 

Så just nu sitter jag på bussen och roar mig lite med att läsa i forumen på Battlefield Herores. Tyvärr är ju inte internetet här tillräckligt bra för att spela, så jag får nöja mig med att hänga på forumet tills jag kommer hem.

Martin fick sin HTC One X igår och den verkar som en riktigt najs mobil. Önskar att jag hade fått min också så jag kunde sitta hela bussresan idag och spela Draw Something, Wordfued och andra onödiga mobilspel. Men jag får nöja mig med att spela mina gameboy och snes emulatorspel, och när jag kommer hem till Forsbacka så ligger min One X och väntar på mig på posten där! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0