Till köpis med Elon

Igår kväll så fick jag tydligen ett husdjur på mitt rum.. Det var datorladdaren som bestämde sig att börja låta som en syrsa. Dvs, den slutade fungera -.-

Orginalladdaren slutade att fungera i början av januari, så då köpte jag den här som jag har nu.
Förstår inte vad som har hänt, eller varför den slutade fungera. Jag hade rätt styrka och allting inställt.
Så nu tar jag med mig laddaren, kvittot och alla delar i kartongen och tänker försöka kräva en ny. Tycker inte att jag ska behöva köpa en ny för 500 kronor, när den första inte ens fungerade i ett halvår! Trots rätt användning.

Jag messade till Elon och frågade om hon vill följa med till köpis då, och det ville hon. Vilket känns trevligt. Är ju mycket roligare att ha någon med sig än att gå runt själv. Dessutom var det ett tag sedan vi sågs nu :)

Tänkte även passa på att kolla på digitalkameror. Jag ska ju nämligen få en sådan i födelsedagspresent av min mamma som sagt, och bäst blir det ju om jag väljer ut en själv ;)


Är fortfarande sjuk dock. Även om snorigheten och febern har gått ner så är jag hostig. Vaknade i morse och hade väldigt svårt att somna om, det var inte allt för kul :(

Var över till grannen idag och skrev ut ansökan till folkhögskolelinjen jag tänker söka i höst också! Nu ska jag bara förbi skatteverket och fixa personbevis, samt kopiera mina betyg att skicka med. Och så ska jag fylla i 2 valfria referenser, så jag tänkte ringa och kolla med några om jag kan skriva dit de. Man vill ju ha folk som säger gott om en ;) Men eftersom det inte stod om vad för referenser det skulle vara (ibland står det att det inte får vara ex familjemedlemmar) så fyller jag nog i mamma på den ena platsen :)


Nu ska jag göra mig i ordning så jag kan ta 10 över bussen till valbo :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0