På Ung Vänsters veckokurs

Så nu är jag på veckokurs ännu en gång. Kom hit igår vid 12tiden på dagen efter en 6 timmars tågresa och en sömnlös natt.
Igår hann vi med att ha invigning med tal av Ida Gabrielsson, en tjej/killträff och en föreläsning. Idag har vi bara hunnit med frukost och första föreläsningen, som mestadels har ägnats åt feminism.

Jag har såklart hunnit vara till affären också, igår kväll vid middagen. Blev ett äpple, en chipspåse och energidryck såklart. Glömde dock tanka på mobilen..
Förra året käkade jag vitlöksbröd, frukt och chips hela tiden istället för att äta frukost och mat, men i år har jag bestämt för att bättra mig. Middagen igår tyckte jag var äcklig, jag gillar inte couscous och såsen till var kass. Men jag prövade den iaf och åt äpple och chips sen. Och jag åt fan frukost idag! 2 stycken mackor med ost på såklart.

Jag peppar redan nu till lunchen som är om 30 minuter. Så hungrig är jag inte direkt, men jag gillar verkligen mat. Jag ska vara ärlig och säga att Ung Vänstermaten inte är så god som de tror, utan mest duglig. Men det är alltid intressant att se vad det bjuds på och vad man tycker om det. Hemma blir det ju mest lite samma saker när jag lagar mat. Är jag konstig om det jag saknar mest med skolan just nu är att få äta lunch? :P

Ett föredrag kvar idag, sen är det 2 föredrag imorgon onsdag + öppen scen på kvällen. På  torsdagen har vi ett sista föredrag och en gemensam avslutning innan det är dags att åka hem. Och sova!
Det är inte så lätt att sova på en obekväm luftmadrass i ett rum fullt med folk som andas, snarkar, pratar och rör sig i sömnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0