Nu är det nytt år, nya krafttag och lite fler mandariner!

Nu är det 2011 istället för 2010. Det drygaste med när det blir nytt år eller när man fyller år är att det tar ett tag att lära sig skriva rätt. Fast 2011 kommer jag nog skriva mer än min ålder. För man skriver faktiskt sitt personnummer oftare, och det är ju alltid detsamma.

Nyårsafton spenderade jag tillsammans med Linus och nästan hela strömsbrogänget + massa fler människor. Vi var i villastaden ungefär på en villafest. Massa trevliga människor och en trevlig kväll. Jag fick en puss på tolvslaget och en cigarill av min pojkvän, så det var trevligt. Började kvällen hemma hos Björn där det var roligt folk också, trevligt det med :)

Jag tänker inte ge något nyårslöfte i år heller. Jag hatar att ångra saker, och man känner sådan ångest när man sedan upptäcker att man inte lyckades uppfylla nyårslöftet det här året heller. Förra året hade jag istället nyårsönskningar, men dom lyckades jag inte så bra med heller.
Så i år skiter jag i allt sådant där!

Men jag har iaf bestämt mig för att försöka skärpa till mig lite nu. Det handlar inte om att det är nytt år, utan att det behövs en ändring. Nu när jag har så mycket tid över kan jag lika gärna börja med det nu.
Jag ska försöka börja äta mer bra mat. Jag har faktiskt redan börjat med det här, börjat exprimentera lite i köket och så där, och inte bara äta nudlar eller varma koppen soppa.
Men jag ska försöka bli ännu bättre. Först och främst ska jag se till att äta mer frukt och grönt och mer mjölkprodukter. Jag tycker inte om mjölk, så jag får ju liksom inte i mig någonting nästan. Men såg en tjej på "Supersize vs superskinny" som aldrig åt mjölkprodukter, hon var 24 år men hade svaga ben som en 60åring på grund av det, så vill inte jag ha det!
Så nu har jag ätit både ett äpple och en mandarin idag. Och nu sitter jag och äter flingor och mjölk. Jag gillar inte riktigt corn flakes som jag käkar nu, så jag fuskade lite och hade socker på. Men skitsamma, jag har inte sagt att jag ska äta nyttigare, bara att jag ska få i mig fler grejer. Dvs mjölkprodukter och frukt typ. Och det brukar finnas andra sorters flingor här hemma ibland, så då får jag väl passa på att äta när det finns.

Nu ska jag ta och kollar på en film eller spela lite Final Fantasy XII tror jag. Ska försöka ta mig i säng i lagom tid ikväll, så jag inte vaknar 4 på eftermiddagen imorgon. Får se hur det går :P
Är sugen på ostkrokar som fan, men det är lite svårt att göra något åt då det inte finns en affär som är öppen vid den här tiden inom en mil härifrån.. Jag blir alltid sugen på sånt där alldeles för sent, när affärerna här redan har stängt. Så typiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0