En lista om 2010, ännu en till.

En lista om 2010, eftersom jag ändå inte kan sova :P

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ganska mycket saker. Jag tog studenten, jag började på folkhögskola, jag blev tillsammans med Linus och massa fler små saker jag aldrig gjort förut.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga nyårslöften, tycker det är så onödigt eftersom jag aldrig håller dom och då blir jag besviken.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ingen av mina när vänner, men vet många bekanta som är gravida och som fått barn.
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, som tur var inte. Den närmaste måste väl vara en av P-Os fåglar haha:P Brydde mig inte ett skit om den, men den fanns ju där i köket varje dag tills den dog, så nära mig var den på så sätt iaf :P
5. Vilka länder besökte du?
Inga alls, jag har inte råd att åka utomlands heller.
6. Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011?
Finns ju massa saker jag skulle vilja ha faktiskt. Nu till 2011 önskar jag att det håller mellan mig och Linus, att jag får ett jobb, att jag kommer in på högskolan i höst och att jag får lite pengar (vilket löser sig om jag får jobb iaf).
7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Peace and love, veckokursen med ung vänster, getaway rock festival, midsommar.
8. Vad var din största framgång 2010?
Att jag kom in på Västerbergs folkhögskola och att jag tog studenten. Sen så lyckades jag catcha Linus också, det är jag nöjd med ^^
9. Största misstaget?
Misstag suger, för dom ångrar man. Jag hatar att ångra saker.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inget allvarligt. Jag har vart sjuk vid flera tillfällen, olika grader på det. Småförkylningar till urinvägsinfektion. Det sistnämnda är en av de värsta grejer jag vart med om, usch!
11. Bästa köpet?
Peace and Love biljetten, hade det så himla roligt där att det verkligen var värt att lägga pengar på.
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Peace and love biljetten var det dyraste. Men sammanlagt har jag köpt cigg och läsk för mycket mer än så.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Linus gjorde mig riktigt riktigt glad, jag tycker liksom om honom. Blev så glad när jag fick bekräftlse ifrån honom att han ville ha mig :D
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Jag vet faktiskt inte riktigt, så svårt sånt där :P Om man tänker efter så är det kanske ett par låtar jag lyssnat mycket på i år, men jag lovar dig att om 5 år så kommer de inte påminna mig om 2010 direkt längre.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det har vart ett ganska vanligt år för mig, mycket ledsamhet och mycket glädje. Tror faktiskt det är rätt så lika.
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tar Carros svar här (som jag snodde listan ifrån): Vågat.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Jag vet inte riktigt, då betyder det att jag ska ångra saker och det hatar jag. Så jag svarar inte på det.
18. Hur tillbringade du julen?
Jag tillbringade den hemma hos mig tillsammans med släkten. Senare drog jag ut och umgicks med Strömsbrogänget och Erika på NG8. Det enda jag saknade under julafton var Linus, men vi sågs dan före och på juldagen så det fungerade :)
19. Blev du kär i år?
Ja, det blev jag :)
20. Favoritprogram på TV?
How I Met Your Mother är nog programmet som jag mest kollat på på tv i år. Jag gillar tv-serier som fan, men orkar inte räkna upp alla 30 program som jag kollar på ofta ^^ Men HIMYM är grymt bra, så det får stå som etta ^^
21. Bästa boken du läste i år?
Jag vet inte riktigt, jag har läst ganska mycket böcker, färre än tidigare år dock, men fortfarande många. Men tyvärr är jag riktigt kass på att minnas vad de heter. Jag vet att jag läst nån Stephen King bok jag inte läst förut, så den måste vart bäst ^^
22. Största musikaliska upptäckten?
Jag vet faktiskt inte. Inget direkt band jag upptäckt i år som inte funnits tidigare. Lyssnat den senaste tiden på Oskar Linnros, och han kanske inte är en favorit men däremot är han ganska så bra och kom ju i höstas. Så det är den nyaste och isf största upptäckten då.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Minns faktiskt inte vad jag fick när jag fyllde år riktigt xD Och om det var något jag önskade mig eller inte. Antar jag fick pengar av någon, det gillar jag alltid och vill alltid ha ^^
25. Något du önskade dig men inte fick?
Tror inte jag önskade mig något uttalat, så då var det ju inget jag inte fick som jag sagt jag ville ha :P
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Spelade fotbollsmatch med Röda Stjärnan, vår första! Som vi förlorade :P Sen så rökte jag vattenpipa i boloungern med fotbollslaget + Lollo å Olivia.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Oh ja. Men palla tänka på det, det hände ju inte.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Precis som 2009? Jag vettefan, jag hade jeans och t-shirt mestadelen av tiden. Och det brukar jag ha. Köpte inte allt för mycket nya kläder heller direkt, så det var som 2009.
29. Vad fick dig att må bra?
Linus! Mina vänner, tv-serier, bra böcker och bra musik. Och god mat!
30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Jag har inte direkt vart sugen på nån kändis, brukar inte vara det heller. De är ju ganska ouppnåliga så varför ens vara sugen på dom?
31. Vem saknade du?
Jag saknade mina vänner och Linus när jag var ifrån dom för lång tid. Sen måste jag säga att jag har saknat de folk jag tappat kontakten med också, det är alltid tråkigt. Oggy är en av dom som jag tycker det är tråkigast jag förlorade kontakten med, så han har jag saknat.
32. De bästa nya människorna du träffade?
Linus is the shit! Läs mer några inlägg ner, orka skriva det igen :P Men Linus är bäst! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0