Min allra första arbetsintervju avklarad!

De senaste två dagarna har jag haft mycket att göra för en gångs skull.
Igår så var jag in på ett informationsmöte på ett företag och en arbetsintervju på ett annat.
Sen kom Linus hem till mig efter hans skola var slut. Vi tillbringade några timmar hemma hos mig och kollade på tv och pratade innan vi åkte hem till honom. Första gången vi åkte buss en längre sträcka tillsammans. Vi har bara tagit bussen tillsammans om vi ska ner på krogen ifrån honom, annars är ju han en sådan bilmänniska :P
Väl hemma hos honom så lagade han mat och vi satt och snackade med Charlie och P-O ett tag innan vi drog oss tillbaka på övervåningen. Linus sorterade tvätt ett tag medans jag läste. Sen fick jag även se lite skisser han gjort till skolan den senaste tiden innan vi gick och la oss.

Idag så åkte jag hem med 11bussen efter att ha vaknat vid 10tiden. Linus klev upp redan vid 7tiden och duschade och gjorde sig i ordning, men jag föredrog att sova några timmar längre eftersom jag inte hade något att kliva upp till. Åkte hem och gjorde i ordning pommes frites, hamburgare, grönsaker och vitlöksås till lunch. Sen kom lillebror hem och jag hjälpte honom med hans läxa, något han inte hade lust med idag. Blev mycket skrik och gråt innan läxan var gjord. Sen åkte jag in till stan igen för att träffa en jobbcoach från Addeco. Det gick väldigt bra och vi pratade litegrann om hur jag beskriver mig själv och hur man lägger upp ett bra CV och sådär.

Kommer få reda på nu i veckan
hur det gick på min arbetsintervju också. Det kändes som det gick väldigt bra och jag fick bra med feedback därifrån också, så jag håller verkligen tummarna för att det ska leda till anställning! Han skulle ringa mig i veckan och meddela, så nu går jag på helspänn och bara väntar på ett telefonsamtal!
Ska få en arbetsintervju på företaget jag var på informationsmöte också, chefen där skulle också ringa mig i veckan och boka in ett sådant.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0