1 minut rökfri, 2 minuter, 3 minuter.. FAN!

Jag botade mitt sötsug för ett litet tag igår genom att käka glass. 3 sorters smaker på glassen och så kolasås. chokladsås och hallonsås. Det funkade ett tag, men jag önskar jag hade haft chips :P

Idag fick jag för mig att jag skulle sluta röka. Rökte upp min sista cigg i paketet igår kväll innan jag gick och la mig, och då det är så långt till affären (tar 5 minuter att gå!) så tänkte jag att jag kunde låta bli att köpa fler idag och sluta röka helt enkelt. Det är inte så lätt. Inte alls faktiskt.
Det fungerade ganska bra fram tills efter jag ätit frukost, eftersom en cigg är godast efter man har ätit. Nu tuggar jag massa tuggummi och funderar på om det var en dum idé ändå.
Jag tror jag ska försöka trappa ner ordentligt istället och sen sluta istället för att bara sluta tvärt. Känns som om jag kommer vara skitgrinig hela dagen idag och imorgon och nästa dag och nästa dag osv annars, och jag har inte så mycket pengar att jag kan köpa chips och läsk att bota det med heller.

Vi får se om jag överlever eller inte. Men när månaden är slut är det jag som är helt rökfri, den ni!
Det kan jag slå vad om. Om jag inte är rökfri den 1a Mars är det jag som bjuder alla på Ung Vänster lokalen på läsk! (så fort jag har råd dvs)

I övrigt hoppas jag på jobb på Call-Up just nu, har fått tid för arbetsintervju på måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0