Som den tidningskändis jag är..

Jag har vart med i tidningen väldigt många gånger i mitt liv faktiskt.
Sökte runt lite på arbetarbladet och GD idag och hittade ett par artiklar, men långt ifrån alla.

Om man räknar bort mina insändare, artiklar jag skrivit själv till Prima och små grejer som "Jag tycker att", när jag fyllde 18 och sådant jag vart med i, så har jag fortfarande vart med många gånger.

Dels småsaker som att jag har blivit intervjuat i och med event som Miljötinget och att jag vart på spelningar och sådant.
Dels saker där jag själv har vart en av "huvudpersonerna" i artikeln.

Ex har jag vart med i en artikel om mopedstölder i Gävle. Där var jag och Jonas Olsson med på bild, och artikeln handlade om när hans moped blev stulen när vi var på McDonalds och åt.
Jag har även vart med i en artikel om den kassa busstrafiken till Forsbacka. Där jag och min syster var med på bild, och artikeln handlade om hur vi hade haft problem med bussarna.

Jag har vart med i en artikel om problemen på sofiedalsskolan, där jag blev intervjuad om vad jag tyckte om det.
Jag har vart med i en artikel om problem med rån och våld i Gävle, där jag blev intervjuad om hur jag upplevde det samt var med på bild.
Jag har vart med i en artikel om när vi målade om vårt klassrum när jag blev 11 år, där jag berättade att det var ganska jobbigt att måla ett klassrum men eftersom vi var många kunde vi bara bytas av.

Jag kommer inte ens ihåg alla gånger jag har varit med, och jag kunde tyvärr inte hitta alla när jag sökte heller.
Jag har ex kvar bilden på mig och Jonas hemma urklippt, men den gick inte att hitta på nätet. Jag har även en bild på mig och Oggy som kysser varandra framför scenen i boloungern som var "dragarbilden" till en artikel om bolougnerfesten. Men där nämndes vi inte med namn eller i texten, så hittade inte den.


Bild ifrån Miljötinget när det var på Polhemsskolan. Sista året jag var tyvärr.


När vi på Prima testade glassar. Lite fusk eftersom jag skrivit denna artikel själv, men jag gillar bilden ^^,


Från när jag och syrran var med i artikeln om bussproblemen.


Jag skriver inte detta inlägg för att skryta eller så, trots min fyndiga rubrik, utan för att det är ganska roligt att se tillbaka och minnas.
Många brukar säga att jag är en linslus, eftersom jag även ett par gånger medverkat i radio och på tv också.
Jag vet själv att när jag går på stan och ser en person som ser ut att komma från en nyhetskanal (tv/radio/tidning) så är det så att de typ dras till mig. Seriöst, massa folk går förbi och de går alltid fram till mig.
Beror nog på att jag är så pass självsäker på mig själv och antagligen visar det utåt. Dessutom så tackar jag ju alltid ja till att vara med också ^^,

Kommentarer
Postat av: Mamma

Min lilla linslus :)

2011-04-21 @ 08:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0