Blogglista - Dag 5

Dag 5 – Mitt rum. (Här kommer en lång lång text..)

Mitt rum är inte särskilt stort, men det är alldeles precis lagom. Precis så lagom att jag just nu har ett pussel liggandes på golvet utan att det stör nämnvärt.

Först och främst så är mina väggar målade i mörkgrått och mörkrött. Det gör rummet väldigt mörkt, speciellt med min taklampa jag har som är ganska så dov. Men jag trivs ändå i mitt rum, det är mysigt :)

Den första bilden jag har nedan är den högra sidan av mitt rum så att säga, om man tänker sig att man kommer in ifrån dörren. Tittar man höger då ser man denna del och tittar man vänster så ser man delen med bokhyllan.

Iaf, den första (högra) delen av mitt rum består av min säng och min tv i korthet. Tvn står på min byrå och är ganska nyligen utbytt ifrån en 14tummare till en mycket större. 38 eller 42 eller något, mycket bättre! Nedanför byrån så har jag även mitt playstation 2 (har ett Wii också, men det står i vardagsrummet) och oftast ligger datorn där också när jag inte använder den (på bilden ligger den på sängen). Jag har på bilden ett par röda påslakan med en kille och en tjej som kramas under ett täcke och med texten "love is going undercover" (ordskämt, I love it!) som jag byter ut mot ett rött med Coca Cola på när det tvättas. Är dom två påslakanen jag byter emellan.

Jag har ett par svarta gardiner som jag har täckt med en flagga jag fick på sommaryran 2010 av Mimikry. Den sommaren så slängde de ut en sådan flagga med orten, datumet och deras autografer på varje spelning. Jag stod längst fram och pekade lite snyggt på min Ung Vänster Gävleborgs t-shirt strax efter låten "högervindar" vilket gjorde att Hjalle inte kastade ut den som vanligt, utan faktiskt gav den till mig direkt ^^

Ovanför huvudändan av sängen har jag en affisch med The Beatles på. Sen har jag efter väggen som går vid sängen även en flagga med Nirvana, en affisch på John Lennon, en affisch med döden på samt en affish med Svampbob Fyrkant närmast väggen längst bort. Bakom tvn hänger en till flagga med Nirvana på.

Jag har 3 stycken kuddar i sängen, fast jag använder bara en att sova på. Dessutom så brukar jag även ha Enöra i sängen (en gammal nalle) samt en till stor nalle jag fick av min mormor för nått år sedan, som brukar ligga bakom kuddarna.



Nästa bild är från den andra (vänstra) sidan av rummet. Bokhyllan står precis till vänster om dörren, utmed samma väg (på högra sidan stod byrån).  Högst upp har jag några energidrycker (resten av samlingen på ca 70 stycken har jag i en låda i källaren) och en tallrik med lite ljus och ljushållare. Sedan så kommer det två stycken hyllor med böcker. Den ena står det lite random böcker i, mest pockets och den andra hyllan så står mina Harry Potter böcker samt mina seriepockets. Har även några pärlplattor som står framför böckerna samt längst till höger har jag en lerfigur av Tuttankamon som gömmer sig (bakom deon på bilden..).

Sedan så har jag på vänstra sidan två hyllor som är bakom glas. Där har jag olika prydnadssaker, foton samt spargrisar (som alltid är tomma..). Har några bilder på mig, mamma, mina småsyskon, min storasyster samt min pappa. Har även mina smycken liggandes där inne (typ två halsband).

På den högra sidan har jag mina Harry Potter böcker, Dean Koontz böcker samt två böcker med Dostojevski.
Längst ner till vänster har jag mina favoritgosedjur (säkert två sopsäckar fyllda ståendes nere i källaren..) samt mina LP-skivor ståendes. Till höger så har jag mina dvdfilmer, mina playstation2spel samt en popcornlåda i plast och lite annat smått och gott.



Mitt emot bokhyllan så har jag ett litet bord ståendes. På det så står mina HarmanKardonhögtalare till iPoden och min LP-spelare. På hyllorna har jag en låda med lite sladdar ståendes samt alla mina viktiga papper i olika mappar och kuvert. Jag har även lite garn liggandes ifall jag vill pyssla lite. Längst underst så ligger det lite sällskapsspel samt några pussel. Ovanför bordet så har jag min Svampbob Fyrkant affisch.
På väggen som är mellan bokhyllan och bordet har en stor System of a Down flagga.

Sen har jag i hörnet en påse med skor och sådant där liggandes. På andra sidan bordet (vid fotändan av sängen) har jag en papperskorg.



Sådär, det var mitt rum det i en väldigt lång text som nog ingen direkt orkar läsa :P
Det jag inte nämnt ovan är mina mattor som jag har utlagda. Två runda (en svart, en röd) samt en röd vanlig.

Pusslet jag snackade om i början av texten som jag håller på att bygga är förövrigt ett Beatlespussel på 2000bitar som jag håller på att bygga där den röda långa matten ligger på bilden ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0