Mens sana in corpore sano

Idag har jag ännu en bra dag! ^^ Usch, vad positiv jag är nu för tiden.
Känns fortfarande konstigt att skriva inlägg där jag är glad och positiv, men är det så så är det så xP

Igår så var det Alla Hjärtans Dag, och jag som är singel märkte väl inte av det märkvärt.
Tycker att det har vart mindre reklam och sådant i affärerna, vilket jag bara känner är skönt.
Alla Hjärtans Dag har blivit ett alldeles för stort jippo den senaste tiden tycker jag.

Jag vaknade upp hemma och fick gelehjärtan av mamma och en kram av min lillebror.
Sen satt jag vid datorn ett tag och tog mig sedan in till staden där jag träffade Kajsa för ett kort litet samtal om allt som hänt sen sist och jag fick även tillbaka mitt UL-kort eftersom jag ska till Stockholm på tisdag och onsdag.

Sen så drog jag hem till Björn och umgicks med han och Pontus.
Jag och Pontus satt och spelade Super Smash Brawl med massa konstiga inställningar medans Björn spelade AOE och sådant på datorn.
Sen så käkade vi middag tillsammans allihopa med Björns mamma också. Det var väldigt trevligt och väldigt gott, och vi hade riktigt mysstämning med tända ljus och satt och diskuterade latinska ord ^^
Sen så var vi ut och promenerade och gjorde Ung Vänstergrejer och slutligen så spelade jag och Björn lite mer tvspel innan jag tog sista bussen hem.

Imorse var jag sjukt trött som vanligt, men piggnade till ganska fort ändå.
Drack en energidryck och diskuterade helgens nyhetshändelser, och nu ska jag skriva klart en lite artikel om snöras och istappar typ.
Svängde även förbi och hälsade på vår nya studie och yrkesvägledare, Nisse. Riktigt skön snubbe.
Berättade att jag ville läsa vidare till bibliotekarie och kollade så att ingenting hade ändrats. Fortfarande ligger jag bra till ^^
Skön snubbe som sagt, som hälsade att hans dörr alltid var öppen om jag ville kika förbi. Känns skönt att ha en syo man fick kontakt med och som känns jordnära sådär.

Så idag är jag positiv som sagt.
Har text nu, sen blir det multimedia och sen ska jag smita iväg till Andersberg för att köpa mig mitt Wii :D
Och efter det blir det hem till Björn och sen vidare till Ung Vänster som vanligt, trevlig dag!

Mens sana in corpore sano
- En sund själ i en sund kropp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0