Idag stör jag mig på...

...folk som ställer sig i en busskur, och då ställer sig precis framför de enda sittplatserna.
Sittplatserna i en busskur är för ungeför 2 personer (för man vill inte sitta för nära främmande människor!) och det är ungefär en tredjedel av hela busskuren. Ändå när folk går in och ställer sig så ställer de sig precis framför sittplatserna.
Det gör att när jag kommer och vill sitta ner så är de i vägen.
Hade sittplatserna redan varit upptagna vore det en annan sak, men nu är de bara blockerade.
Det kräver alltså att jag ska gå fram och behöva säga till att "ursäkta kan du flytta på dig, jag ska sätta mig ner".
Det låter skitdumt att säga, men det finns inga andra sätt! Annars får man stå, allihopa! På grund av en enda dum människa som måste stå JUST DÄR!
Död åt dom.

Kommentarer
Postat av: oggy

Jag brukar stå på sittplatserna, det gillar jag bäst. Om någon vill sitta sparkar jag dem!

2010-02-01 @ 20:25:12
URL: http://altgirl.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag skulle lugnt klämma mig in bakom personen om jag ville sitta, då flyttar de sig garanterat annars börjar man dingla med benen kraftigt så de får sig en spark (okej det sista skulle jag inte göra)

2010-02-01 @ 22:02:39
Postat av: Mr love

Och död åt myror!

2010-02-02 @ 19:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0