Idag är jag glad och gör listor jag tagit från vänner

Först vill jag säga att jag just nu tycker att livet är underbart.
Det är vänner, Ung Vänster, popcorn och musik! Livet är helt enkelt bäst!
Och det har jag alla mina vänner att tacka. Alla jag umgås med som gör den bittra vardagen uthärdlig helt enkelt.
Jag tänker inte räkna upp namn, för då blir det en orättvis ordning och folk man glömmer.
Men jag måste ändå lite. För att göra det enkelt så är det hela Ung Vänster + Oggy + Elon + Hannah + flera!
Tack för allt, ni gör mig till den jag är :)

Prima äger! Att gå med Polarna äger! Att engagera sig med Ung Vänster äger! Att festa på helgerna äger!
Livet är underbart! :)

Josefine ...

är:
flummig, tankfull och rätt så söt faktiskt

ger intryck att vara: dryg som inihelvete

kan: prata utan stopp

blir glad av: Pop, Politik, Popcorn och Pontus! (läs: Musik, Ung Vänster, Gotta och Vänner)

har: en hatt jag snott av en vän som i sin tur har köpt den i Nottingham

vill ha: Lite mera pengar, en egen lägenhet och någon som älskar en tillbaka på ett sånt där sätt som är mer än vänner

skulle vilja: att det var lite mer sol, lite mindre krav och mindre avstånd till stan

tycker om att: skratta och vara glad

har ett brinnande intresse för: Böcker. Jag skulle kunna läsa hur många som helst.

bryr sig om: Mina vänner och deras välmående

trivs med: Ung Vänster-gänget

planerar att: ha ett dugligt liv efter studenten

bor: ute i ingenstans, även kallat Forsbacka

skulle vilja bo: i en liten men söt lägenhet inne i Gävle med en balkong med sol och mina vänner nära

klär sig gärna i: det som är bekvämt. Jeans + t-shirt är underskattat. Men fan så snyggt skjorta är

äter gärna: vegetariskt när jag orkar bry mig och anstränga mig

dricker gärna: energidryck, läsk eller diverse smakliga alkoholhaltiga drycker när stunden infinner sig

tränar: inte ett dugg

tittar ofta på: How I Met Your Mother och andra humorserier

lyssnar ofta på: musik som gör mig glad. Vilket nu för tiden mestadels verkar vara gamla godingar från min "ungdom" och indierock

läser: Brott och Straff just nu, annars gärna Stephen King eller allt annat jag kommer åt

prenumererar på: ingenting annat än Rak Vänster, men det är fint det med


Denna lista snodde jag av
http://mockajulia.blogspot.com/ som skrivs av en kamrat till mig ifrån Ung Vänster.
En otroligt fin och trevlig tjej som alltid gör mig glad. Dessutom har hon en underbart bra blogg fylld av bilder, tankar och allt annat man kan vilja läsa. Grymt läsvärd!


I övrigt så ska jag åka till Uppsala idag med goda vänner och kolla på Kung Henry vid ett ockuperat hus. Det är aldrig fel!

Kommentarer
Postat av: julia

men puss vad underbart snäll du är!

2010-04-20 @ 13:02:09
URL: http://mockajulia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0