Tandläkaren -.-

Idag har varit en sån där helt trevlig dag som har innehållit några hemska moment också.

Skolan idag var inte allt för farlig.
Var på en uställning på Kulturkiosken på Texten. Nästa lektion ska vi leka recensenter och skriva om den.
Sen följde jag med Jacob till Musikbörsen så han fick spela lite piano. Han blev så fylld av lust att spela efter att ha kollat på konst. Kreativiteten blev framlockad tror jag visst :)
Sen var det en stund multimedia och senare även en stund Socialkunskap.

Vad som inte har varit trevligt idag var mitt besök hos tandläkaren.
Vanligtvis så har jag inte allt för mycket emot att gå till tandläkaren. Klart att det inte är kul att laga hål sådär, men det brukar oftast gå bra.
Det gjorde det till en början idag också. Kom dit strax före 1, och prick klockan 1 fick jag komma in. Min tandläkare är grymt trevlig och pratade på och fixade. Sen kom det in en tandläkarstuderande och gav mig bedövning vilket gick mycket bra. Jag kände hur kinden började domna bort, och efter ungefär en halvtimme kommer tandläkaren som ska laga in. Men när hon börjar borra känner jag hur det verkligen ilar till i tanden. En smärta jag aldrig någonsin har känt tidigare. Jag känner hur mina ögon börjar tåras och hur jag bara känner att jag vill svimma av. Jag får fram att det gör ont iaf och de tar ut borren och allt ur munnen. Då frågar de igen om det gjorde ont, och jag känner mig som ungefär 5 år och svarar att det gjorde SKITONT! Jag fick mer bedövning, och snart var verkligen hela munnen helt bedövad. Nu går det mycket bättre att borra och laga, även om jag fortfarande känner mig skakig och tårögd, och det till och från ilar till.
Efter en timme efter att jag kommit in är det iaf klart och jag kan på skakiga knän gå ut från tandläkaren och iaf känna mig glad över att tanden var lagad.
Nu behöver jag inte skära tungan på tanden nå mer iaf..


Efter både skolan och tandläkaren så drar jag hem till Björn där vi spelar en omgång Magic. Efter ett tag kommer även Ida å Pontus dit och vi sitter där ett tag och umgås innan vi drar till Ung Vänster lokalen.
Till lokalen kommer även Rafael och vi har sedan möte, samt mycket flummande.
Inget Magicspelande denna gång dock! :P

Sen innan jag åkte hem så blev det pizza på ALPs. Enligt Pontus å Björn är det näst intill den enda godkända pizzerian :P Säger man att nån annan är godare får man nog stryk :P
Jag och Björn drog iaf dit efter alla andra dragit hem, och jag fick mig äntligen lite pizza så jag slipper längta efter det hela tiden :P

Pizza

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0