1 + 2 = 3

1. Hur fan kan det inte vara tillåtet för homosexuella att donera blod?
Det är inte tillåtet att donera blod för homo-/bisexuella män. Varför?
För det första, är det inget som helst fel med att vara homo/bi.
För det andra så är homosexualitet ingen sjukdom.
För det tredje så är homosexualitet inte ärftligt eller genetiskt på något sätt.
Så varför ädet då inte tillåtet?
Jo, för att då kan vi inte sälja det enligt EUs stadgar.

Once again, hurray for EU!
Ja, jag var grymt fucking ironisk!


2. Varför överanalysera Spotiy?
Det finns nog inte många av er där ute som inte har hört talas om Spotify, att lyssna på musik direkt på internet.
De diskuterar om det har revulutionerat musikvärlden eller inte.
Enligt mig har det inte gjort det nej. Det är för mig ett nytt program att lyssna på musik på.
Det är grymt bra att man slipper ladda ner (lagligt eller inte) grejer till datorn, och det är väldigt enkelt och användarvänligt.
Men det är ingen revolution direkt. Man har alltid kunna lyssna på musk på datorn, streamat eller nerladdat. Det har bara gjorts snyggare och mer avancerat denna gång.

Sen så snackar folk om att det fortfarande kommer att laddas ner musik. Och ja, det är väl självklart?
Ingen trodde väl att denna funktion, precis som någon annan skulle få oss att sluta ladda ner?
Den kan kanske få oss att ladda ner mindre, speciellt med tanke på att den nu ska lanceras i en mobilverision (då löses det här problemet med att inte kunna ta med sig musiken).

Men så har man ju inte internetuppkoppling överallt och blablabla.
Still ett bra program, men nej. det är ingen revolution.

Kommentarer
Postat av: Em

det låter verkligen jättekonstigt att dom inte får donera.

kram ,Em

2009-03-04 @ 12:16:36
URL: http://madebyem.blogg.se/
Postat av: Mr love

Eu goes homofobiskt?

Är det någonsin någon som har frågat de om varför?

//Mr love

2009-03-04 @ 17:43:24
Postat av: Gabbe

Homosexualitet måste väl vara genetiskt i form av en mutation i hjärnan, och även mutationer går i arv, rätta mig om jag har fel. Det är hur som helst knappast så att man väljer sexuell läggning.



Sen finns det ju så klart hobbybögar...

2009-03-05 @ 22:49:57
Postat av: Geccod

Helt sjukt att homosexuella personer inte får donera blod. Förstår verkligen inte varför. Spotify är ett grymt bra program. Riktigt praktiskt nu när den nya Ipred-lagen införs. :-)

2009-03-06 @ 19:47:38
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: Terese

Hej, måste bara säga att du har en väldigt fin blogg . :)

2009-03-10 @ 22:33:41
URL: http://fantasidif.blogg.se/
Postat av: malin

Det är tillåtet för människor med en homosexuell läggning att vara blodgivare. Däremot får inte män som har haft sex med andra män ge blod (oavsett om man anser sig vara gay eller ej) eftersom det är den största orsaken till att bli HIV-smittad i Sverige. Även om jag förstår vad du menar så tror jag inte att ett utanförskap i EU skulle ändra på detta faktum.

Ha de!

2009-03-12 @ 00:51:55
URL: http://donnablond.blogg.se/
Postat av: Håller inte med

Jag skulle bara vilja berätta för dig att jag har slutat ladda ner musik på grund utav spotify!

2010-01-02 @ 03:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0