I Göteborg

Nu sitter jag på ett hotellrum i Göteborg och skriver.

Vi kom hit runt 3tiden, och har på denna tid checkat in, gjort oss bekväma och sett till att skaffa internetuppkoppling.
Det första vi gjorde när vi kom in på rummet var att packa upp våra kläder och slänga de lite här och var på golvet. Nu känns det redan mer hemma.

Rummet är i övrigt väldigt fint. Det skulle vara en dubbelsäng men vi fick ändå ett rum med två 90sängar. Men det rummet är mycket större än vad Oggys mamma å styvpappas rum är, plus att sängarna står bredvid varandra så det funkar fint ändå.

Nu är Oggy i duschen och jag sitter och lyssnar på Placebo och kollar facebook och sådär.
Om nån timme ska vi iväg på en fiskeresturang och äta. Vilken det blir vet jag inte ännu, men detlutar tydligen åt Sjömagasinet.

Resan hit påbörjade vi klockan 06.30 på morgonen, och jag somnade runt 03.30.. Jag gick och la mig 01.00 redan, men jag klarade inte av att sova ändå..
Men det funkade ganska bra, sov en stund i bilen och resten av tiden satt jag och lyssnade på "Den skrattande polisen", en ljudbok.
Vi hann även med att stanna på ett museum av nått slag i närheten av Mariestad, i Lyrestad tror jag det var. Och så stannade vi i Alingsås och kollade på nån utställning av en som hette Ola Billgren.

Vi ska stanna här två nätter, och imon hade vi tänkt gå på stan och liseberg.

Kommentarer
Postat av: carina

Blaaaaah. Vad orättvist. Kram till er alla. Mamma

2009-07-22 @ 19:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0