Nintendo Wii eller dreads..

Har suttit och räknat lite på min budget för September månad nu.
Jag har kommit fram till att om jag struntar i att göra dreads så har jag råd med ett Nintendo Wii + 2 spel (Mario Kart + Animal Crossing, ett måste att ha om jag ska ha Wii!).

Dock så vill jag ju verkligen ha dreads har jag bestämt mig för. Har velat ha det hela sommaren, och vore så skönt att slippa borsta håret och kunna se förjävlig ut i håret, men med en giltig anledning..

Så jag har kommit fram till att det inte blir något Nintendo Wii för mina sommarjobbspengar, utan att jag får spara Wiiköpet till en annan gång.
Efter jag har köpt busskort, mobilkort och sådant där man faktiskt behöver, plus gjort dreads så ska jag spara undan alla pengar som blir över, för ett framtida Wiiköp.

Det kommer ju inte bli fören efter jul isf, eftersom mina pengar i Oktober kommer gå åt till Stockholmsresan då jag även ska se Muse,

Kanske kan man övertyga mamma och min lillebror om att köpa ett gemensamt Wii till oss 2 (kanske Johan med?) i julklapp. Det går ju bara på 2500 ungefär, och om min lillebror går med på det och inte ska ha massa annat borde det funka.. Fast man vet aldrig med honom ju, eller hur mycket pengar vi kommer ha. Så det är inget att räkna med.
Dessutom flyttar jag snart, så att ha ett gemensamt Wii kanske inte är det bästa. Fast jag kommer säkert hinna tröttna på det innan jag flyttar, vilket tidigast blir i Augusti10 eller annars Augusti11..

Kanske hinner jag ångra mig och vill hellre ha ett PS3 eller XBOX360 efter julen också?
Fast jag tror nästan inte det. Har ju mitt Playstation2 också..


Aja, nu är min pojkvän framme i USA och har hittat hotellet och packat upp. Nu skulle de ge sig ut på stan och leta efter ett ställa att käka på. Klockan är ju bara halv 5 där nämligen.

Själv ska jag snart ner och göra i ordning lite kokosbollar tror jag, det är jag sugen på. Sen ska jag bara slappa resten av kvällen med House, TV, facebook och kanske lira ut Getting Up om jag orkar.
Dagen har spenderats hemma framför datorn och TVn, en riktigt latmansdag eftersom jag inte har orkat med något annat.
Imon blir det till att vara med Annis, Kajsa och Madde. Vad vi hittar på återstår ändå att se, men vi skulle börja dagen hemma hos Annis iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0