Nattliga skriverier

Klockan är just nu 04.46 och jag sitter fortfarande vaken.
Är nämligen inte ett dugg trött, och känner att jag inte alls kommer att kunna sova.

De senaste nätterna har det bara blivit senare och senare jag har somnat, fast jag har gått i säng vid samma tid (2tiden).
Så nu tror jag faktiskt att jag ändå ska försöka vara vaken hela natten, så kan jag gå och lägga mig i lagom tid imon kväll och vända tillbaka dygnet innan skolan börjar den 24.
Är visserligen ett tag kvar dit, men det skadar ju inte att vara lite förberedd.
Dessutom börjar min lillebror den 18,och har redan nu börjat på fritids. Det går inte lika bra att ligga och sova hela dagarna då.

Jag har 1 och en halv liter cola som väntar på mig i kylskåpet om jag är sugen också, men jag är faktiskt inte det.
Har druckit 2 energidrycker redan, även fast det var någon timme sedan.

Dagen har spenderats hemma hos Annis.
Madde och Kajsa var också där, och vi föredrev dagen sådär som vi brukar köra.
Vi spelade spel, såg på film, fikade och bara snackade.

Vi spelade Alfaphet utan regler. Det vill säga, nästan helt utan regler.
Orden fick vara vilket språk som helst, med vilken stavning som helst och även om vi andra inte kände till ordet så var det giltigt om man bara hade en bra anledning till det.
Vi fick höra det finska ordet för rakhyvel, en terroristorganisation i Afghanistan och QIS som stavning på Keys. Det blev även några ord skrivna baklänges.

Sen, efter att Kajsa och Madde hade dragit hem och vi varit och hämtat Diablo (Andreas) som hade vart på körningslektion (han ska ta lätt motorcykelkort eller något sådant) så kollade vi på filmen Heathers.
Jag har sett den förut, och den är från 1989 eller något sådant, men den är faktiskt riktigt bra.
Är Christian Slater som spelar "The Bad Boy", och jag tycker på något sätt att han var rikigt snygg.
(SPOILER!-->)Trots att hans karaktär var helt psykopatisk och mördade folk och betedde sig helt och hållet skit, så bara blundade jag för det och tänkte på hans snygghet istället.
Fast om man tänkte efter så var han inte så snygg, det bara blev så för han var en "Bad Boy".
Jaja, jag måste få vara lite tonårstjej med drömmar ibland jag också ;)

Sen efter en promenad hem så har jag bara suttit här och surfat runt.
Har kollat facebook och sett på ett par avsnitt av Skins på surfthechannel.com.

Jag har även passat på att rensa upp på forumet lite och varnat lite människor.
Vad förvånad de ska bli när de loggar in imon och ser att de har fått varningar utskickade klockan 4 på natten :P

Men nej, nu ska jag inte skriva så mycket mer.
Har fått skriva av mig lite vilket är skönt, så nu ska jag fördriva tiden med annat.

Tänkte se 1 eller 2 avsnitt av Skins till iaf, och efter det funderar jag på att ta en tidig morgonpromenad innan staden vaknar till liv helt.
Efter det blir det väl lite mer dator kanske, eller så tar jag ner tvspelet (som min storerbror spelar just nu, han ska också försöka vända tillbaka dygnet) och lirar lite Final Fantasy eller THPS. Kanske tar jag och ser på lite House också.
Ja, jag får se helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0