Bio med lillebror.

Igår satt jag vid datorn från 19.00 till 00.30 ungefär.
Lyssnade under hela den tiden på enbart Beatles. Blev 96 stycken låtar på raken :D

Idag har jag suttit här från  17.20 ungefär, och hittills är det 39 Beatles låtar som spelats.
Börjar med Revolver för den är bäst, sen efter det blir det Rubber Soul och Srgt. Pepper, med anledningen av att de ligger efter varandra och jag lyssnar i iTunes och bara låtar musiken flöda.

Idag har jag varit i stan med min lillebror och sett Wall-E på bio.
Vi var där helt ensamma bara han och jag, och han (som är 6 år btw) tyckte det var hur coolt som helst ^^
Mamma var nog lite orolig hela tiden dock ^^

Vi åkte in med bussen som gick 12.33 härifrån och när vi kom in te stan 13.15 så gick vi direkt till bion och köpte biljetter till föreställningen som började 13.45. Sen köpte jag en Fruity Vanilla på Georges och sen gick vi upp så vi kunde köpa popcorn och läsk.
Jag bar popcornen och läsken då de var störst, så Lucas fick bära Fruity Vanillan (en dricka för er som inte vet).
Jag sa åt han att bära med två händer, men självklart bär han med en hand, så när han snubblar till lite (på sina egna skor och inget annat den klumpedunsen) så spillar han ut den -.- När jag hade hunnit ta kanske 3 klunkar högst.

Aja, inte så mycket jag kunde göra åt det. Han var väldigt duktig och stod och väntade med popcornen och läsken vid ett bord, medans jag gick iväg och kunde säga till någon som kunde städa upp det, iaf :)
Han var även duktig nog att gå helt ensam in på killtoaletten och gå på toa både före och efter filmen. Riktigt duktig av honom tycker jag faktiskt ^^.

Varning för lite spoilers nedan ^^,
Filmen var helt ok, dock inte särskilt rolig.
Det var ganska tomt i salongen och det var mest ungar i 6års åldern där med sina föräldrar.
Tror nog att föräldrarna skrattade mer än vad ungarna gjorde. För filmen var i sig inte särskilt rolig. Jag skulle inte vilja sätta den under komedi som kategori iaf.
Det var massa grejer som ungarna var alldeles för små för att fatta också, som när Wall-E flörtade med Eva.
Dock var den ju ganska så spännande, och Lucas och de andra verkade uppskatta den iaf.
Var väldigt gulligt när Wall-E var lite trasig och de försökte laga honom men det såg ut att inte gå, då var det en liten kille på kanske 5 år som började gråta. Han började alltså storgråta verkligen, så att han hyperventilerade till och med. Men sen när han såg att Wall-E var ok så blev han lugn igen :)
Skönt tyckte jag, då jag blev helt gråtfärdig av att se den lilla killen gråta.
När ungar gråter på allvar (och inte bara gnäller för de inte får saft eller whatever), då går det ju inte att själv inte att bli ledsen. Det är ju alldeles hjärtskärande.

Iaf så efter filmen köpte jag en ny Fruity Vanilla som jag själv bar ^^
Så drog vi till godistajm och jag köpte en enrgidryck. Lucas fick 2 banan skids också. Jag menar, jag kan ju inte gå in i en godisbutik med ungen och neka honom att köpa nått. Känns lite elakt :P

Sen drog vi och tog bussen hem igen :)
På bussen spelade vi UNO (gjorde vi även på vägen dit ett tag) samt lyssnade på Beatles.
Lucas vann väl en sådär 4 gånger och jag 1 gång. Och då körde vi ändå med riktiga regler (förutom det där med att man måste säga uno när man har ett kort kvar).
Antigen är Lucas duktig, eller jag riktigt värdelös x)

Och sen jag kom hem har jag som sagt suttit vid datorn.
Haft lite fler introduktioner och suttit på forumet. Har ganska mycket att göra där just nu.
Tog en snabb paus för att dricka upp resten av colan jag fick av min bror igår och för att käka en bit pizza ^^
Men pausen var på kanske 10 mintuer, och jag åt bara en liten del pizza (som jag inte ens värmde till mammas förtret; "du måste ju äta oxå" :P).
Men snart är jag klar, och då ska jag ner och äta :)

Sen får jag se vad jag gör.
Kanske drar in te stan för att vara med Kajsa, Gurra å Tobbe :) Förhoppnigsvis blir det så, men vi får se.

Kommentarer
Postat av: attis

Beatles är mina absoluta favoriter .

2008-10-12 @ 10:46:58
URL: http://attisblogg.blogg.se/
Postat av: Mr love

Morsan ville med se filmen. -.-

Ja, jag vet att det låter som en dålig ursäkt men det är sant. :O



Fast hon såg fel datum. Så det blev inte av. ^^

//Mr love

2008-10-12 @ 17:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0