Stephen King filmer

Alvedon tyckte 5 böcker på en månad var mycket, för han läser typ 3 per år xD

Förra veckan läste jag 4 stycken böcker, igår läste jag en.
Jag kommer nog ha läst iaf 10 innan året är slut, och jag tänkte börja med Talismanen av Stephen King, för jag kom på att jag har den hemma (fick den i födelsedagspresent av syrran i år).
Om jag har lust att läsa idag så börjar jag med den, annars blir det till att läsa The Great World Game först, en bok jag har lånat på biblioteket. Men den är hemma hos Oggy, så den kan jag inte börja med fören på onsdag isf.

Dessutom kom jag på att jag ska göra en engelsk bokrecension, men jag har ingen lust med en engelsk bok just nu. Så jag tror att jag ska läsa en Stephen King bok på svenska, och skriva recensionen på engelska.

Eller ops, kom på att morsan läser min blogg ibland, så det ska jag inte alls det *oskyldigt vissel*

Sitter här med tårfyllda ögon just nu, och min bror gråter han med. Varför undrar ni?
Jo för att det stinker lök xD
Morsan har på nedervåningen hackat och rivit lök, och det stinker hela vägen upp för trappen te vardagsrummet så både brorsa och jag har tårfyllda ögon som fan xD

Men för att fortsätta med gårdagens tema, så ska jag skriva de filmer av Stephen King jag sett.
Denna gång har jag gått efter Följeslagarnas lista, så den borde vara fullständig.
Följeslagarna är en sorts svensk fanclub te Stephen King, och varje månad har de utskick med intervjuer, och info om böcker/film och sådant. Riktigt bra grejer.

Dessa har jag sett:
1. Carrie
2. The Shining
3. Cujo
4. The Dead Zone (tror jag)
5. Christine
6. Children Of The Corn (+ de fyrtioelva uppföljarna)
7. Firestarter
8. The Running Man
9. Pet Semetary
10. Misery
11. Sleepwalkers
12. Pet Semetary 2 - Inte heller en koppling te Stephen King egentligen, bara en uppföljare
13. The Dark Half (tror jag)
14. Needfull Things (Köplust)
15. Nyckeln Till Frihet
16. Dolores Clairborne - Men så länge sen att jag inte minns nått
17. The Shining tvserien
18. Maximum Overdrive/Trucks - Jag har sett den ena, vet inte vilken
19. The Green Mile
20. Rose Red
21. Drömfångare
22. Carrie - Den nya filmatiseringen
23. Kingdom Hospital, en tvserie - Några avsnitt, fastnade aldrig. Den är heller inte gjort från en bok, utan direkt för tv av Stephen King.
24. Secret Window
25. Nightmare and Dreamascapes - 3 avsnitt, finns 8
26. 1408

Dessa ska jag antagligen se:
Miniserien om Salems Lot
Filmen om Salems Lot - Så snart jag kan
Creepshow
Cats Eye - Så snart jag kan
Stephen Kings Nightshifts Collection
Silver Bullet
Maximum Overdrive
Stand By Me
A Return To Salems Lot - Precis som uppföljarna te b.la Children Of The Corn har den ingen koppling te Stpehen King, men kan vara skoj att se ändå.
Creepshow 2
Tales From The Darkside, The Movie
Graveyard Shift
Stephen Kings It -. Jag vill läsa boken innan jag ser den
Sometimes They Come Back - Jag tvivlar på att den e lika bra som novellen :P
Golden Years - Serie i 7 delar
The Lawnower Man
The Tommyknockers - Jag har inte ens orkat läsa klart boken -.-
The Stand (Pestens Tid)
The Mangler
The Langoliers (Langoljärerna)
Thinner
Evil Highway
Maximum Overdrive/Trucks - Jag har sett den ena, vet inte vilken
The Night Flier
Sommardåd
Storm Of The Centuery miniserie - Snart
Hearts of Atlantis - Handlar inte om boken med samma namn, men om andra noveller
The Dead Zone - Tvserie med sammanlagt 80 avsnitt, vettefan om jag orkar se den
Riding The Bullet
Desperation
The Mist

Som ni ser är det många fler filmer än vad det är böcker, och det har ju sin naturliga förklaring att många noveller har blivit till filmer.
Jag har inte heller satt som mål att se alla filmer, även om jag satt som mål att läsa alla böcker.
Det finns helt enkelt för många filmer, och de är ofta sämre än vad böckerna är, därför lockar de mig inte lika mycket.

Men nu när jag skrivit upp en lista (tog nån timme ska ni veta), så har jag denna att gå på i framtiden när jag har tråkigt, bara att surfa in på surfthechannel.com och liknande och se om de har dessa att fördriva tiden med :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0