Across The Universe

Jag har lera på mina skor, och det stör mig *muttrar*

Var med Oggy och hans morsa på museumet och nå julhandel grejs där.
Massa hantverkare som ställt ut saker och så.
Vi tog en varsin lott, varken jag eller Oggys mamma vann, men Oggy gjorde.
Nån konstig skiva :P

Igår fetade jag och Oggy oss med popcorn och läsk, för de har en micro så vi kan poppa popcorn nu :D
Vi såg Across The Universe - dvs Beatlesfilmen.
En film med enbart Beatleslåtar i, och till och från är den som en musikvideo till låtarna.
Oggy tyckte inte den hade någon handling, men det hade den såklart.
Handligen bara hoppade fram fort och den var svår att hänga med i.
Första 30 minutrarna och Strawberry Fields var bäst. Och slutet. Det var sött.
Huvudpersonen hette Jude (Hey Jude). Han var en kille som kom från Liverpool till USA för att leta efter sin farsa. I Liverpool hittar han en polare vid namn Max (Maxwells Silver Hammer) och så även Max syster som han blir kär i: Lucy (Lucy in the sky with diamonds). Max tvingas in i armén och Lucy börjar hänga med antikrigsrörelser.
Det fanns även en sångare som det handlade mycket om som hette Prudence (Dear Prudence), och en tjej som hette Sadie (Sexy Sadie).
Det var lite snyggt när Prudence gömde sig i en garderob och deppade, och de sjöng "Dear Pruduece, wount you come out to play".

Nu sitter jag och väntar på att "The Others" ska ladda klart, sen ska vi även vara feta idag.

Jag fick colaextrakt till sodastream av Oggys mamma, så nu har vi cooola här också :D
Hon är snäll, cola är gott ^^

Såg Dia Psalma i fredags förresten. Publiken var värdelös, bandet var tråkigt, men musiken var ju själklvart bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0