Spelar åldern någon roll?

Spelar åldern någon roll?
Jag frågar den här frågan, på grund av att jag började tänka idag.. Det var en grej min morsa sa, eller rättare sagt hur hon reagerade.

Jag berättade att jag skulle vara med Adde på Cityfesten imon. Och att Adde är 95a. Själv är jag 91a.
Och morsan blev typ.. kanske inte sur direkt, men hon tyckte det var helt fel. Man såg och hörde på henne att hon inte kunde fatta varför jag ville umgås med nån som är 13, när jag själv är 17.
Jag sa ju till henne, att bara för han umgås med mig som är 17 betyder inte det att han kommer börja supa eller nått, eller att jag själv bara leker med lego typ (fatta mig inte fel här, lego äger ju!).
Men hon sa att det inte kunde vara sunt. Och att han är 4 år yngre än mig, plus att killar i regel är 2-3 år yngre mentalt än jämnåriga tjejer.

Men man kan väl inte dra alla över en kant?
Inte fan skulle väl jag umgås med en 93a, om han var väldigt omogen?
Adde är en schysst kille, vi kan snacka, spela tvspel, båda gillar cola och sånt där. Plus att vi har gemensam musiksmak.

Ska jag inte kunna vara tsm med min pojkvän t.ex för att han är 93a och jag är 91a?
Åldern spelar ingen som helst roll, det är hur man beter sig och hur mogen man är.
Jag känner många 17åriga killar, och tjejer, som är grymt mycket omognare än vad Adde är t.ex.

Jag tyckte seriöst min morsa var otroligt osmart som sa så där. Och jag blev nästan arg.
Hur fan kan hon säga att det inte är sunt?
Adde är en grymt bra vän, och jag älskar honom för det.

Kom ihåg att det är insidan som spelar roll!
Inte vad man har för ålder, kön eller hudfärg!

Kommentarer
Postat av: Alvedon

Åldern är bara två siffror (och ibland tre x) ) Så jag tycker att din morsa gjorde helt fel...

2008-08-05 @ 21:56:26
URL: http://alvedon.webblogg.se/
Postat av: Lollo

håller helt och hållet med dig! du ger alltid så kloka ord! <3

2008-08-06 @ 00:05:00
URL: http://www.bilddagboken.se
Postat av: Mr love

Hepp, då får jag alltså inte spamma din blogg?

Jag är också bara 13... -.-



Om han super eller wtf du och dina andra polare gör (^^) är hans val. Om han helt plötsligt vill röka vattenpipa så har ni ju inte tvingat honom...

//Mr love

2008-08-06 @ 00:20:49
Postat av: Carina

Det blir bara missuppfattningar... Det var inte riktigt så jag menade men... det är svårt att prata när man har afasi... och en dotter som är rapp i tänket och vägrar prata mer... Älskar dig ändå. Kram Mamma.

2008-08-07 @ 20:52:47
Postat av: M

Hehe... Själv är man ju 95a :P Gissa vem?

2008-09-02 @ 19:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0