IckeVegetarian? Men dö då!

Ibland undrar jag vad det är för fel på människor?
Varför måste alla människor vara så egoistiska och egocentriska?
Tyck vad du vill, men låt även andra människor tycka vad de vill.

Jag läste just världens dummaste blogg.
Killen som skrev den var vegetarian (och hatade kommunismen ^^).
So far, so good. Men det jag verkligen inte gillade var att han totalt hatade alla andras åsikter.
Ett blogginlägg kunde ungefär se ut såhär (jag skrev alltså detta själv):
"Jag äter inte kött för jag är smart. Att äta kött är dåligt och elakt mot djuren, samt att det inte är bra för människorna heller. Att folk äter kött kan jag inte förstå, och jag skulle aldrig kunna vara vän med folk som gör det. Jag kan inte ens se på dom äckliga människorna. Människor som äter kött borde skjutas. Jag hatar dom äckliga jävlarna"

Alltså, vad är det för fel på honom?
Jag tycker det är bra att folk är vegetarianer. Faktiskt, fler människor borde vara det. Köttindustrin är inte snäll mot djuren, och dessutom otroligt dålig för oss människor. Köttindustrin släpper ut mycket fler avgaser än någon annan industri.
Sjlälv är jag inte vegetarian, men jag försöker äta kött där jag vet att djuren behandlats bra, och jag försöker äta så lite kött som möjligt.
However, så är det inte det som är poängen här.
Vill inte folk vara vegetarianer, så vill dom inte. Man kan inte tvinga folk att sluta äta kött, eller om dom fortsätter äta kött kan man inte säga upp bekantskapen med dom.
Det jag inte förstår med den här killen är hur han säger att han aldrig kan vara vän med en köttätare. Och att han säger att han hatar dom "äckliga jävlarna" (<--exakt det uttrycket använde han!).
Alla har väl rätt att göra vad dom vill, även om dom inte gör just det DU tycker är rött.

Min pojkvän är vegetarian. Han äter inte kött alls, och han äter inte heller gelatin.
Min två allra bästa vänner äter inte heller kött. Den ena är vegetarian, och den andra är vegetarian på väg mot vegan.
Men jag äter kött. Även om jag äter otroligt lite, så äter jag det fortfarande.
Jag har aldrig gillat kött, sånt som man grillar och så. Men jag älskar kyckling och jag gillar t.ex falukorv. Jag kan även äta typ köttfärssås, även om det är rätt så sällan.

Men även fast jag ändå äter kött, så gör inte min pojkvän slut med mig för det. Även om han själv inte äter nått med kött.
Och mina två bästa vänner är fortfarande mina två bästa vänner.
Och att de tänker så, gör att jag tycker dom är bra människor. De kan acceptera mig för den jag är.

Jag tycker alla borde acceptera folk för dem de är.
Jag tycker inte folk borde säga sådana saker som den där killen. Jag minns inte hans bloggnamn btw, och jag är glad för det. För jag blev arg av att läsa hans blogg.

Kom ihåg att era medmänniskor oxå är människor. Även om ni är oense om en sak, så är de fortfarnade människor, och kan vara underbar. Tänk på det.

Kommentarer
Postat av: Lollo

jag tycker du säger helt rätt, det är helt sjukt, okej jag är vegetarian ju, men jag låter dom som vill äta kött om dom vill, jag är ju vän med dom flesta som äter kött.. och det är inget fel på det, vill man äta kött så vill man :)det bestämmer man själv, som sagt ingen kan tvinga ngn till ngt! vilken idiot!!



Pusspådig!

2008-08-05 @ 21:04:00
URL: http://www.bilddagboken.se
Postat av: Mr love

Hehe, den killen är ju nästan mer självsäker än korven på forumet. ^^

Men han måste skrivit det inlägget när han blivit arg för något. För jag akn slå vad om att han har polare som äter kött. Då de flesta gör det.



A-G:

Alla har väl rätt att göra vad dom vill, även om dom inte gör just det DU tycker är rött.



En fråga. Får man göra som han tycker är gult? :p

//Mr love

2008-08-05 @ 21:07:22
Postat av: Meudwy

Eja, han verkade ju vara... eh... trevlig?

Nä, okej, åter till allvaret. Undrar hur mycket skit han fick för det där... att kött är dåligt för människor är crap, då vi är allätare. Faktum är, att jag inte känner en enda vegitarian (som har varit det länge) som inte är undernärd och/eller sjuk. Jag säger inte att det inte finns "friska" veg., men jag känner ingen (sen så ska vi ju minnas hur stor min umgängeskrets är också :P).



Jag gillar kött och kommer fortsätta äta det, men kommer nog att dra ner lite på det.. I alla fall om de tänker fortsätta att råna en (visst, utländskt kanske är billigare, men då har man definitivt ingen koll på hjur djuren har behandlats osv..)...



Hehe, oj vilken lång kommentar XP

2008-09-02 @ 16:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0