Dikt och ingenting

Today is the end, and tomorrow is the beginnign.
Idag är det sista dagen på sommarlovet, och imorgon börjar skolan.

Men jag överdriver det inte, och läser inte in för mycket i det som alla andra människor.
Sommaren har vart grymt bra. Sommaren har vart underbart bra.
Jag har haft trevliga fester, trevliga människor, trevlig musik, trevligt väder (regn är skoj ibland) och speciellt en trevlig Oggy.
Bästa sommaren nånsin? Ingen aning, men den ligger högt upp iaf. Jag har i regel vart lycklig.

Det blir visserkligen en omställning att gå i skola hela dagarna och att kliva upp tidigt.
Men man vänjer sig. Jag vänjer mig.
Jag har lätt för att vänja mig snabbt, att anpassa mig till omginingen. Ibland alldeles för snabbt, men nu ser vi allt posetivt.
Snart får jag pengar igen :D Hurra för studiebidrag (Y)


Människor är falska, och jag tycker det är jobbigt med folk som är det.
Jag önskar att alla bara kunde sköta sina egna problem, och vara vänlig mot alla.
Ofta mår jag skit över det, men just nu orkar jag inte. Jag har mina vänner, jag har mitt liv. Jag struntar i er andra.
Önskade bara att ni också struntade i mig.

I brist på annat, så får ni en gammal dikt jag skrivit..
Den rimmar, fast jag gillar inte rim.
Men jag gillar dikten, för den uttrycker verkligen det jag känner. Speciellt då, men även nu.
Jag mår bättre nu än då.

Du snackar som du visste, men du känner inte mig.
Så sköt din egen business, min rör inte dig!
Du ska alltid tjata, tro att allt blir bra.
Varför kan du inte inse, så här ska det inte va.
Du ska va min polare, det verkar inte så.
Du säger du förstår mig, men du bara babblar på.
Ser du inte märkena, dom som sitter på min arm.
Jag känner mig förjävlig, och skickar ut ett larm.
Läs mina tankar, och se om du kan förstå.
Jag önskar vi var vänner, inuti och inte utanpå.

Kommentarer
Postat av: Alvedon

Bra dikt... Btw, kan hålla med om en del i texten :D

2008-08-19 @ 22:01:50
URL: http://alvedon.webblogg.se/
Postat av: Christopher Thompson

Underbara du ! Vi måste leka mer. miss you ju :P

2008-08-20 @ 01:28:47
URL: http://tackjesus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0