The Sims 3 Boarding School

Som jag nämnde i förra inlägget så har jag nu nyss startat en ny sparning i The Sims 3. Denna gång har jag byggt en riktigt maffig byggnad (för över 730.000 simoleons/simdaler) med en familj på 8 personer i.

Tanken med byggnanden är att det ska vara en internatskola. Jag började med att radera skolan som redan fanns i staden och gjorde sedan om den tomten till en bostadstomt och började där bygga upp min internatskola. 
Skolan består av två stycken hus. Huvudbyggnaden som innehåller bibliotek, cafeteria, klassrum och sovområden har 3 våningar och byggnaden som innehåller gymmet, poolen och Shop Class har 2 våningar. Så finns det även en fotbollsplan på området också. 
 
Familjen består av 1 vuxen sim som är rektor och lärare, samt 7 stycken tonårssimmar som är elever.
Eftersom jag raderat den vanliga skolan i staden så kommer det ingen skolbuss och hämtar dom på morgonen. 
Istället ser vardagarna ut så att en sim kliver upp klockan 5 för att börja förbereda frukosten. Klockan 6 kliver sedan de övriga upp och alla äter frukost tillsammans i cafeterian. 
Klockan 9 börjar första lektionen som de har fram till klockan 12, då är det rast i en timmes tid. Klockan 13 börjar sedan nästa lektion som pågår fram till klockan 16. Efter det är det fri tid för alla simar (jag har satt deras vilja på högsta nivå, och brukar undvika att säga åt dom att göra något, utan låter de själva bestämma vad de ska göra) förutom den sim som har kökstjänst den dagen. Den simen behöver förbereda middagen som serveras klockan 19. Efter det är det fri tid för alla simar fram till klockan 23 då det är sovdags. 
 
Schemat ser ut såhär: 
Måndag: 9-12 Social Studies, 13-16 English
Tisdag: 9-12 Music, 13-16 Gym
Onsdag: 9-12 Math, 13-16 Science
Torsdag: 9-12 Shop, 13-16 Gym
Fredag: 9-12 English, 13-16 Art
 
Lördagar och söndagar är det fri tid, och har man skött sig under veckan som gått får man tillåtelse att lämna skolans området för att t.ex gå på bio, besöka parken eller vad simarna nu vill göra. 
När en tonåring går över till ungdom så är den klar med skolan och kommer få betyg utöver vad för erfarenhetspoäng den skaffat.

Här är simarna som går på skolan just nu:

Melvin Dewey - Rektor:
 
Andrew Wells:
 
Anya Jenkins:
 
Jenny Calendar:
 
Jonathan Levinson:

Joyce Summers:


Wesley Wyndam-Pryce:


Willow Rosenberg:
 
Någon som ser vart jag tagit alla namnen ifrån?
Rektorn fick heta Melvin Dewey av någon anledning. Kan det vara att jag är ganska pluggskadad just nu? :P
Eleverna fick alla namn från samma tv-serie.

Tanken är att när eleverna uppnår ungdomsålder så flyttar jag ut de i staden och skapar nya elever i tonårsåldern som får flytta in. Om de kommer fortsätta få namn från samma tv-serie eller från något helt annat tema återstår att se. 
 
Detta blev ett ganska långt inlägg, så för estetikens skull så postar jag ett till inlägg lite senare med bilder på hur själva skolan ser ut.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0