Så här ser mina dagar ut just nu:

Runt 11 - Vaknar.
Ibland vaknar jag tidigare, runt halv 10. Ibland har jag turen att vakna av alarmet som är ställt på 11.
Oavsett när jag vaknar så kan jag inte somna om. Ryggen är för stel efter natten.
Har jag tur så är Blixten vaken och hälsar mig godmorgon med massa gosande och purrande och genom att sno hela min kudde. 
Har jag otur så sover han än, och jag ligger kvar och slökollar mobilen i någon timme tills han vaknat och gett mig mitt morgongos. För det känns inte lönt att gå upp ur sängen före 11-12 tiden ändå. Dagen är alldeles för lång som den är redan. 
 
Runt 12 - Käkar frukost
Efter att jag klivit upp så tvingar jag i mig något att äta och dricka. Sämre dagar så tar jag en energidryck eller cola till frukost, lite koffein för att inte känna mig  så himla trött. Är det bättre så är jag lite vettigare och dricker juice eller tar en brustablett med Vitamin C + Järn att dricka. Till det blir det 1-2 mackor som jag tvingar i mig, oftast med lite grönsaker på (som gurka, tomat, paprika, salladslök). Ibland så gör jag en liten sallad istället.
Allt beror på hur trött jag är och hru mycket min rygg orkar. Jag får tvinga i mig det iaf, då jag absolut inte är sugen på att äta något när jag är trött.
 
Efter frukosten så lägger jag mig i sängen igen någon timme. Att sitta upp en längre tid gör alldeles för ont, så oftast blir det att jag sitter upp under måltider och några kortare stunder framför datorn under dagen.
Jag sätter igång något avsnitt av någon tv-serie som rullar på på datorn medan jag kollar facebook eller aftonbladet eller nått i mobilen eller spelar något spel.

Runt 13-14 - Promenad
Känner jag mig sedan pigg och okej så tar jag mig ut på en promenad. Sätter i hörlurarna i öronen och sätter igång någon bra playlist på Spotify. Tar mig sedan ut, blir irriterad på att det gör så ont och är så stelt efter några minuter och kämpar mig sedan runt kvarteret så länge jag orkar. Undviker backar så gott jag kan och försöker hamna i solen så mycket som möjligt. Runt 20 minuter, om än i ganska rask takt med tanke på allt, är väl vad jag oftast klarar, sedan måste jag ge upp och gå hem och lägga mig i sängen igen.
 
Sedan ligger jag mestadels i sängen igen. Är jag okej i ryggen tar jag hand om hushållet lite, plockar i och ur diskmaskinen och fixar Blixtens kattlåda och diverse. Annars ligger jag bara och kollar på tv-serie efter tv-serie medan jag pillar med mobilen igen. Försöker sitta upp framför datorn litegrann när det går, spelar kanske en match BFH innan jag blir arg för att det gör så ont att sitta, så jag lägger mig ner igen.
 
Runt 15 - Äter lunch
När jag har vaknat till liv lite så har min mage också förhoppningsvis gjort det. Ofast inte dock och jag får tvinga i mig någonting. Käkar en matlåda från föregående matlagning, gör en sallad eller något liknanade. 
 
Precis som mellan promenaden och lunchen, så ligger jag sedan igen mestadels i sängen. Försöker sitta upp framför datorn, plocka med hushållet om jag klarar. Är det en bra dag passar jag på att ta en promenad igen, oftast till affären för att handla något litet brukar det bli. Ska jag handla tyngre grejer får jag vänta på att en kompis ska komma på besök och hjälpa mig bära hem det.
 
Runt 19-20  - Äter middag
Lagar iordning något att äta. Känner efter hur ryggen har känts under dagen med vad jag klarar av. Är det en bättre dag har jag vart till affären innan och klarar av att göra något ordentligt (även om ryggen värker under tiden). Är det en sämre dag så käkar jag lite sallad, nudlar, pommes eller något annat enkelt. Försöker dock tänka på att variera mig så mycket som möjligt.
 
Efter middagen blir det sedan dötid i sängen igen. Fipplar med mobilen, har på tv-serier på datorn. Försöker undvika att kolla på klockan, men räknar ner minuterna tills det ska bli dags att sova. 
Klockan blir sedan runt 22 och jag blir trött. Förbereder mig för att sova, ser på tv-serier och försöker låta bli att plocka med mobilen. Oftast är jag dock så uttråkad så det är allt jag har att göra.
 
Runt 00-03 - Somnar
De bra dagarna somnar jag sedan runt 00-tiden. Oftast försöker jag lägga ifrån mig mobilen runt 23 eller när jag blir trött, och kollar på någon tv-serie bara. Ofta stänger jag sedan ner datorn också, och ligger och vrider och vänder mig och svär över att det gör så förjävla ont att ligga på sida. Ibland ger jag upp efter någon timme och kollar mobilen igen eller sätter på någon tv-serie igen. Efter ett tag lyckas jag iaf med att somna, det sker alltid till slut iaf.
 
Sen vaknar jag igen, och det är morgon, och bara att börja om med ännu en nästan exakt likadan dag.
 
Sanningen är, att det är förjävla tråkigt. Jag är så jävla trött på tv-serier nu. Trots att jag kollar på sådana som är bra, som jag vet att jag gillar sen förut eller nya som verkar jätteintressanta. Men jag orkar inte kolla på tv-serier typ 12 timmar om dagen som jag gör nu. Fast samtidigt vet jag inte annars vad jag skulle göra, att bara ligga i sängen och stirra upp i taket känns inte direkt som något roligt alternativ. Så tv-serierna fortsätter gå.
Det suger att inte ha någon energi till att göra någonting, eller nå pengar till att göra något heller. Det blir sjukt jävla tråkigt att bara ligga hemma, gå samma promander och vara på samma ställe hela tiden. 
Det suger, och jag klagar. För det är något jag kan göra iaf. Sådeså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0