Helt okej dag faktiskt

Idag är det en helt okej dag faktiskt.
Blixten försökte sig på en fulis och kom med sitt morgongos redan vid 6tiden. Jag upptäckte dock hans bluff och lyckades som tur var somna om igen (efter en liten stunds gosande såklart, är rätt svårt att säga nej :P). Vaknade sedan vid 11 av att alarmet ringde och klappade lite på Blixten som låg och sov bredvid mig. Han vaknade då till och vi fick sedan vårat morgongos som det skulle. 
Insåg att det var lite kallare och tråkigare väder än tidigare i veckan, men när jag insåg att det åtminstone inte snöade här såsom det gjorde i Gävle så blev jag lite gladare. Efter ungefär en halvtimmes gos klev jag sedan upp och käkade frukost med Blixten (macka för min del, knax för hans), och tog sedan en liten promenad runt studentområdet.
 
Har ännu inte tagit någon värktablett idag faktiskt, vilket känns som ett stort framsteg!
Idag vaknade jag liksom inte av att jag var jättestel, och jag orkade ta en promenad utan att ha tagit en värktablett till och med.
Jag längtar tills den dagen då jag inte behöver ta några piller. Tills den dagen jag kan säga "Jag kanske har lite ont i ryggen, men jag är rätt så frisk iaf". Som det är nu så tar jag ju alvedon och ipren dagligen, ofta blir det 3 ipren och 3-4 alvedon. Ibland har jag bättre dagar då jag klarar mig på färre, men det har hittills inte kommit en dag då jag kunnat skippa det helt och hållet. Men idag klarade jag som sagt av en promenad utan det, och att sen sitta framför datorn ett tag utan att det värker allt för mycket också.
Smärtan runt puckeln på den högra sidan börjar dock komma krypandes, så tror jag kommer väl behöva ta en alvedon rätt snart. Men inte än iaf, och det känns rätt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0