The Sims 3 Boarding School - Del 3 - Gymbyggnaden och Diversebilder

Här kommer ännu ett inlägg om The Sims 3. Här har ni Del1 och Del2.
 
Detta innehåller bilder på hur den andra byggnaden som innehåller Gym och Shop Class ser ut.

Värt att nämna för alla dessa bilder, och speciellt för de i Del2 är att jag har lagt till mycket mer dekorationer och grejer i efterhand. T.ex gett lärarnas skrivbord i varje klassrum en liten blomma och ett dokument (precis som ni såg i rektorns rum). Det blev ett väldigt stort hus med väldigt mycket möbler i. Så jag var lite försiktig med dekoration i början för att se hur spelet skulle klara av det (det har en tendens att lagga när det blir för mycket, kan t.ex inte spela i Isla Paradiso), plus att efter att ha lagt så fruktansvärt lång tid på att bygga huset var jag väldigt sugen på att börja spela och inte lägga mer tid på att dekorera. 
Så dekorationer och sådant dyker upp lite mer i efterhand ju mer jag spelar, och dessa bilder är tagna i början precis efter jag byggt klart huset.
 
Shop Class:

Poolområdet:

Gym och omklädningsrum:


Uppehållsrum:
 
Och fotbollsplanen:
 
Som ni kanske ser tänker jag mig att skolan drivs ganska strikt av en rektor som är av den gamla skolan. Killar och tjejer har separata studentkorridorer där det motsatta könet inte är tillåtna att vara.

Rektorn har "Fostrande" (bra på att uppfostra barn och tonåringar) och "Ordentlig" (ungefär lite gammeldags hövlighet och ordningssam) som två av sina egenskaper. De olika eleverna har en rad olika egenskaper. Vissa är lite mer bokintresserade och tillbakadragna, vissa är sportiga och andra lite flippade. Rätt kul att låta de göra vad de vill efter skoltid och se vilka som integrerar med vilka och vad de hittar på. Joyce Summers som är lite av en diva bestämde sig t.ex för att första dagen i skolan gå till rektorn och be om en komplimang. När han inte var sugen på att ge henne en så gav hon honom flera örfilar!
Hon åkte självklart på kökstjänst dagen efter och fick en ordentlig utskällning!

Här kommer lite mer diversebilder från spelet. Nu ska jag plugga lite mer, så att jag kan spela ännu mer The Sims ikväll sen! :)

Willow och Jenny sitter vid eldstaden i biblioteket och småpratar medan Wesley letar efter en bok:


Ser ut som att rektor Dewey ger Andrew och Jonathan en uppläxning av något slag:
 
Wesley sitter och chattar med någon vid datorn i sitt rum:


Joyce och Willow spelar biljard i det gemensamma uppehållsrummet:


Anya chillar på sitt rum och kollar sociala medier på mobilen:

Jonathan och Andrew spelar tv-spel på Andrews rum:


Alla tjejerna sitter och umgås framför en brasa i deras uppehållsrum:


Andrew håller ett tal om något i Social Studies:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0