På sjukhuset nu

Nu är jag på sjukhuset inför operationen som kommer ske imorgon bitti. Ska strax gå och ta en sista dusch med Descutan (desinfektionstvätt man ska göra innan operation), sen är det dags för att försöka sova. Eller se massa Gilmore Girls avsnitt kanske :P
 
Kom hit till avdelningen vid 18.00. Blev visad till mitt rum och efter ett tag kom sjuksköterskor förbi och berättade vad som skulle ske. Fick handduk, Descutan och finfina sjukhus kläder. Sedan kom de och tog ett till blodprov på mig, samt stack mig i magen med något blodförtunnande medel som ska hindra att man får proppar i samband med och efter operationen. Kommer ta det i 10 dagar framöver. 
Det stack till lite mer än vad blodproverna gjorde, men det var inte så farligt och gick över rätt snart ändå. Tror att imorgon och så är nog den lilla smärtan det sista jag fokuserar på ändå :P
 
Inskrivningsbesöket gick bra det med. Var skönt att få svar på lite frågor och så. Fick prata med narkosläkare, arbetsterapeft, sjukgymnast och ortopedläkare. Tog även blodprov samt en till röntgen på min rygg.
 
Orkar inte skriva så mycket mer nu. Sitter med en liten mini-pc (tack Michael för lånet!) så det är lite halvsvårt att skriva. Dessutom vet jag inte riktigt vad jag ska säga, orkar inte fokusera på mina tankar för att se vad de egentligen är. Istället skjuter jag undan det lite, ser på tv-serier och bara hoppas att tiden ska gå så fort som möjligt.

Bixten saknar jag som sjutton redan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0