The Sims 3 - Sextuplets Challenge

Just nu kör jag en till challenge i The Sims 3. Man börjar med en familj med en mamma, en tonåring och 6 stycken toddlers. Sen ser man till att mamman dör, så tonåringen ensam får ta hand om 6 stycken småbarn. Inget pengafusk och tonåringen måste fortfarande gå i skolan, inte det lättaste direkt.
Nu har jag kommit så långt att småbarnen växt upp till barn, vilket förenklar hela grejen rätt mycket. Såklart hann jag ju inte lära alla 6 barnen att prata och gå, så de växte upp och fick en random egenskap. I det stora hela gick det rätt bra för dom med sina egenskaper, men en av ungarna blev galen, en blyg och en en ensamvarg. Ensamvargen är det största problemet, eftersom jag inte har så mycket pengar så alla ungarna måste sova i samma rum. Han är ganska besviken på det :P
Annars försöker jag få ungarna att fiska så mycket som möjligt på fritiden för att kunna sälja fisk och öka på hushållskassan lite. Tonåringen har växt upp och blivit ungdom nu iaf, så hon är klar med skolan och kan skaffa sig ett jobb. Just nu fokuserar hon på att ta hand om barnen och odla lite grönsaker så de alltid ska ha tillgång till mat iaf.
 
5 av ungarna medans de var småbarn.

Alla 6 ungarna och deras storasyster när hon tog studenten. Färgkodade ungarna för att enklast hålla koll på dom :P

Självklart kör jag även vidare på The Legacy Challenge också. Carina har förlovat sig med sin pojkvän och tillsammans med honom fött dottern Diana. Dock verkar pojkvännen ha blivit lite bortskrämd av att bli farsa då han sedan dess inte velat hälsa på hemma hos dom, utan alltid kommer upp med bortförklaringar om att något dykt upp efter att han tackat ja till att komma. Tror jag ska lura dit honom på en fest och se vad han säger :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0