Nä, nu tar jag helg!

Trots att det bara är onsdag idag så känns det som fredag för mig.
Har inga fler lektioner fören nästa vecka, så det känns ju lite som om jag tar helg idag. Har min första tenta på fredag nästa vecka också, så det är bara skönt med en långhelg. Då hinner jag ju med både plugg och att umgås, perfekt!
 
Har i veckan hunnit med två föreläsningar, skrivit en inlämningsuppgift (en paragraph med korrekt grammatik och uppbyggnad på max 250 ord), haft diskussionsmöte om förut nämnda uppgift med min "peer group" och lärt mig mer om hur universitetsbiblioteket ser ut och är uppbyggt. Konstruktiv skolvecka måste jag säga, trots att den var så kort.
Måste säga att jag trivs som fisken i vattnet på min utbildning! Som jag nämnde i förra inlägget så är det bra klass, bra lärare och bra avstånd till skolan. Inget negativt alls hittills! Nu hoppas jag bara min första tenta går bra också :)
 
Har även hunnit med att gå på mitt första Ung Vänster möte här i Göteborg, med klubben "centrum-östra" eftersom det är där jag bor nu. Var ju aktiv i Ung Vänster Gävle innan jag flyttade därifrån, och kände nu att det var dags att engagera mig lite mer igen. Speciellt i och med att det är valår i år!
Blev även inröstad till att sitta med i distriktsstyrelsen för Ung Vänster Göteborg & Bohuslän, vilket känns hur kul som helst! Glad över att ha fått förtroendet, och ser fram emot ett konstruktivt år där jag får lära känna massa nya kamrater! (Och som förhoppningsvis definitivt slutar med att vi kickar ut Reinfeldt!)
 
Ser redan fram emot 1 Maj också, en av de bästa dagarna på året!
Här nedan är bilder på mig ifrån 4 utav de 5 gångerna jag har gått med i ett tåg på 1 Maj, 3 gånger i Gävle och 2 gånger i Göteborg. 2012 finns det tyvärr inga bilder ifrån, så bilderna nedan är ifrån 2009. 2010. 2011 och 2012! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0