Tv-serier jag kollat på

Tipsade för några dagar sedan om "Life Unexpected" som jag nyss har sett klart på. Nu letar jag efter något nytt att börja kolla på, och tills dess tänkte jag att jag skulle tipsa lite om det jag har sett på sistone.
 
Orange Is The New Black har jag nyligen sett den första säsongen av och väntar på säsong 2 nu. 
Den handlar om en kvinna vid namn Piper Chapman (Taylor Schilling) som döms till ett 15månaders fängelsestraff för ett gammalt brott där hon transporterade pengar till sin knarklangande ex-flickvän.
Man får följa henne i fängelset och se hur det går för henne där. Det är flera intressanta karaktärer man får träffa och följa, och man får även veta varför de har hamnat i fängelset. En allvarlig serie, men med mycket humor och glädje!
 
 
Awkward är en serie som handlar om 15åriga Jenna Hamilton (Ashley Rickards) som kämpar för att passa in och för att inte känna sig osynlig. Efter en olycka som alla misstar för ett självmordsförsök får hon nu kämpa för att se det positiva i tillvaron och vända det negativa till något bra istället!
En helt ok serie som handlar om humor, kärlek och glädje. Det finns två hela säsonger ute än så länge, och säsong 3 pågår just nu.
 
 
Switched at Birth handlar om två tjejer som upptäcker att de blev förväxlade vid födseln. Bay Kennish (Vanessa Marano) har växt upp i en rik familj med sina föräldrar och sin bror, medans Daphne Vasquez (Katie Leclerc) har växt upp med sin ensamstående mamma i ett fattigt område. Daphne är dessutom döv, efter en sjukdom hon fick när hon var liten. Nu måste alla komma överrens och lära känna varandra, för att tjejerna ska få lära känna sina biologiska familjer.
 
En riktigt bra serie faktiskt. Om kärlek, familjeproblem, att växa upp och att välja sina egna beslut. 
Dessutom så handlar serien om flera karaktärer som är döva eller har hörselproblem, och flera av skådespelarna har det i verkligheten också. Därav är stor del av konversationerna de har med amerikanskt teckenspråk.
Det finns två säsonger ute än så länge och en tredje säsong kommer i Januari 2014. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0