Torsdag torsdag

Sitter på Miroi idag igen nu och försöker mig på att skriva personligt brev. 
Jag har redan ett personligt brev som är anpassat efter att jag söker praktik på bibliotek, men försöker nu skriva ett lite mer "allmänt" personligt brev som jag kan registrera på sidor såsom studentconsulting m.fl. 
 
Var "ledig" igår och i tisdags så var jag till Sahlgrenska Sjukhuset. Fick äntligen tid hos läkaren efter att ha tjatat på dom i ca ett halvår nu.
Dem sa inte så mycket mer än det jag redan visste. Jag behöver definitivt operation. Två stycken faktiskt.
En för att rätta till min ryggrad, som nu är 63 grader sné och som då kan bättras med ca 75%. Och en för att rätta till den puckel som jag pågrund av skoliosen fått. Då behöver typ revbenen kapas och rättas till. Låter inte så skönt direkt.
 
Var ganska jobbigt möte faktiskt. Det var första gången jag var på ett sjukhus (och inte bara vårdcentraler eller mindre röntgenställen) med skoliosen och inte hade någon med mig. Första gången som jag var på Sahlgrenska också, och det är inte direkt ett litet sjukhus.
Jag kände mig mest vilse och trött, samtidigt som jag bara kände mig förvirrad. Det känns som om läkare inte direkt är bra på att prata med "vanligt" folk. Där sitter jag ledsen, förvirrad och fattar ingenting. Och läkaren jäktar igenom det hela och ger inga direkta förklaringar. Det känns som om jag på sistone kommer ut från möten med läkare och bara känner mig tom.
 
Men, den första operationen kommer inte att ske fören om ungefär ett år. Så jag har fortfarande kvar alla problem det innebär just nu. Med ständigt värkande rygg, och en känsla av att det är så himla orättvist. Varför måste just jag vara sjuk?
Jag vet att jag är stark och tar mig igenom det här osv. Men jag har ingen som helst lust att vara stark. Jag vill bara vara frisk. (Fast det kommer jag ju aldrig helt bli..)

Kommentarer
Postat av: Elon

Minns också att det slutade med arg, ledsen och förvirrad när jag var på Sahlgrenska /:
Du är stark Josh. Du klarar det (:

2013-10-24 @ 13:30:55
URL: http://eloniser.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0