Life Unexpected

Började för några dagar sedan kolla på en serie som heter "Life Unexpected". En ganska så bra serie måste jag säga, eftersom jag redan kollat klart på de två säsongerna som finns utav den.
 
Så här beskrivs serien på wikipedia:
"Serien handlar om Lux Cassidy, som hela sitt liv har slussats runt mellan olika fosterhem. När hennes sextonårsdag närmar sig ser Lux chansen att äntligen bli fri. Allt hon behöver är en underskrift från sina biologiska föräldrar. I pilotavsnittet begär hon ut dessa uppgifter och ger sig av för att finna dem. Hennes mamma visar sig vara självaste Cate Cassidy, en i Oregon känd radiopratare som Lux regelbundet har lyssnat på under hela sin uppväxt. Sin biologiska pappa finner Lux i Nate Bazile, en slacker som gärna sover till lunchsnåret, och driver en egen bar. Att för första gången träffa sina biologiska föräldrar för att be om en underskrift och vända på klacken visar sig dock lättare sagt än gjort, i synnerhet som känslorna väller fram."
 
Låter väl kanske lite sådär, men det var en riktigt bra serie faktiskt. Absolut inte det bästa jag någonsin sett (vad skulle kunna klå Buffy egentligen!?) men absolut en sevärd serie. Intressanta konflikter och karaktärer.
Lite tråkigt att det bara blev två säsonger av den faktiskt, och att de fick skynda ihop allt i slutet. Men det var en najs serie som sagt, och det slutade fint ändå.
 
Ryan (Kerr Smith), Cate (Shiri Appleby), Lux (Britt Robertson) och Baze (Kristoffer Polaha).
 
Dessutom så spelas karaktären "Jones" utav min senaste kändis-crush "Austin Butler" också. 
Såg honom först i "Switched at Birth" där han spelade karaktären "Wilke".Tyckte Wilke var en spännande och najs karaktär och efter att ha läst på IMDBs forum att han lämnade SaB för att medverka i en serie som hette "Carrie Diaries" så började jag även kolla på den. Den serien är förresten också väldigt sevärd, handlar om Carrie Bradshaw i tonåren. Serien var mycket bättre än vad jag hade väntat mig faktiskt, många gånger bättre än vad Sex And The City är!
Där spelar iaf Austin en karaktär som heter Sebastian Kydd, vilken förmodligen är min favoritkaraktär av alla jag sett han gestalta.
 
Lux (Britt Robertson) och Jones (Austin Butler).
 
När jag började kolla på Life Unexpected hade jag faktiskt ingen aning om att han skulle vara med, så det blev ju en trevlig överraskning när jag började komma in i serien! Hittade serien på Netflix och eftersom jag precis sett klart alla säsonger av Vampire Diaries och Awkward så behövde jag ju nått nytt att se på. Så gav det en chans, och den chansen visade sig vara väl given. 
 
Nu kollar jag lite smått på en engelsk serie som heter "The Inbetweeners" som också är rätt så sevärd men känner att jag måste hitta något nytt att följa. Tyvärr såg jag inget intressant som innehåller Austin Butler, så jag får nog släppa honom nu och försöka hitta nått nytt!
 
(Förresten så spelas ju karaktären Ryan utav "Kerr Smith" som tidigare spelat Jack Mcphee i Dawsons Creek och Kyle Brody i Charmed. Hade nog lite av en kändiscrush på honom när han spelade dem karaktärerna, och han ser fortfarande riktigt bra ut!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0