Apptips

Är det bara jag som till och från blir helt beroende av spel och appar till mobilen?
Nu för tiden med smartphones och alla appar man kan ha till dom så är det nästan omöjligt att inte ha något att göra när man sitter med mobilen. Man kan ha spotify så man alltid kan lyssna på musik, netflix så man kan kolla på tv-serier och aftonbladet så man alltid kan läsa de nyaste nyheterna.
 
Jag äger en HTC One X och har flertalet spel och appar installerade. Tänkte jag skulle ta och tipsa lite snabbt om några av dom här nedan. Först och främst mina spel:
 
Jetpack Joyride, Benji Bananas och Subway Surf är tre spel jag har som alla har lite liknande tema. Ta sig framåt genom att springa/svinga sig/flyga samtidigt som man undviker hinder och plockar power ups.
Quizkampen PREMIUM är det frågesport som gäller, och man tävlar mot varandra i diverse olika kategorier såsom "Jorden Runt", "Teknikens Under" eller "Dator och Tv-spel".
Smurfs Village och Happy Street har samma tema, men är två helt olika spel. Man ska ta hand om sin gata/sin by och bygga nya hus och byggnader för att få fler invånare. Smurfs Village är väl sådär (har inte spelat det på flera månader) men Happy Street däremot är ett väldigt bra spel!
Sen har jag Deer Hunter 2014 som går ut på att döda djur helt enkelt, och att uppdatera sina vapen och ta sig vidare till nya världsdelar. Där man fortsätter döda djur.
Sen har jag Candy Crush Saga också, som jag spelar lite då och då när jag inte har något bättre för mig. En modern verision av Bejeweld Blitz typ, finns på facebook också.
 
Sen har jag självklart ett flertal andra appar installerade också, som inte har något med spelande att göra.
Jag har WhatsApp för att enkelt och billigt kunna snacka med folk (mestadels Martin :P) och Instagram och Facebook för att uppdatera vad som sker i mitt liv och för att kunna stalka folk typ.
 
Jag har Spotify och Youtube installerat ifall jag känner för att lyssna på musik, och Netflix ifall jag vill se på någon tv-serie.
 
IMDB använder jag för att kolla upp och diskutera tv--serier, Mitt Tele2 för att kolla mitt abbonemang och dess förbrukning samt Resplaneraren för att kolla upp resor jag gör med Västtrafik.
Sen har jag uTorrent ifall jag vill ladda ner något (helt lagligt såklart), Algeo Calculator för när jag behöver räkna ut något (en riktigt bra miniräknare faktiskt, rekommenderas!) och OnlinePizza för när jag vill beställa mat snabbt och enkelt.
 
Sen så har jag även en app som heter Matpriskollen, vilket är en riktigt användbar app. Med den så har jag snabb och enkel koll över mina närmaste butiker och deras extrapriser för veckan.
Man kan spara sina favoritbutiker och med ett enkelt klick kolla vad de har för senaste erbjudanden och extrapriser. Man kan även bevaka olika varor och få notiser om när de finns inne i någon av dina favoritbutiker.
En perfekt app för studenter eller andra som har lite knaper ekonomi!
 
Sen har jag ju massa mer skit installerat också. Lite grejer som jag inte använder men som inte går att avinstallera eftersom de kom med mobilen.
 
Matpriskollen är ju lätt den mest användbara appen jag har iaf. Använder nog Aftonbladet för att kolla de senaste nyheterna och 9gag för att kolla på roliga bilder oftast av alla de appar jag har installerade.
 
Vad använder ni för appar? Har någon nått bra tips på nån användbar app eller roligt spel?

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

tumblr i mobilen har du ju missaaaaaaaaaaat. gå in på tumblr *poff 8 timmar borta*

Svar: Woah, det hade min hjärna snällt förträngt ju. Nu måste jag skaffa det ju, och mitt sociala liv är över :P
AltGirl

2013-11-01 @ 05:11:04
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Elon

Comic Rack, reserobot och Alchemy är självklara!

2013-11-10 @ 13:52:04
URL: http://eloniser.blogspot.se
Postat av: Elon

Comic Rack, reserobot och Alchemy är självklara!

Svar: Alchemy verkar som ett intressant tidsfördiv ju, laddar ner det nu ^^Finns det schyssta comics på comicrack då? Eller får man leta upp dom seperat och bara läsa dom i appen? Tell me how it works! ^^

Reserobot hittade jag inte, men antar att det är nån app för resor genom Sverige eller så? Jag stannar i Göteborg så det är isf onödigt för mig ;P
AltGirl

2013-11-10 @ 13:52:05
URL: http://eloniser.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0