Tower Prep

Senaste serien jag har börjat kolla på heter Tower Prep.
Det är en serie med 13 avsnitt som sändes första gången 2010 på Cartoon Network. Tyvärr sändes det bara en säsong, även om skaparna senast 2012 har försökt få till en andra.
 
Eftersom den sändes på CN så är den kanske lite mer passande för lite yngre tittare. Men den är ändå sevärd.
Så här säger engelska wikipedia sidan:
"Tower Prep is an exclusive school for people with special abilities. None of the students know where they are or how they had arrived there, and there's no escape. One moment Ian Archer was at home playing a video game; the next, he found himself waking up at Tower Prep with no memory of how he got there. Panicking, he tries to escape, and in the course of his failed attempt he meets three other students: Gabe, Suki and CJ. Throughout the series, the four friends make it their mission to uncover the mysteries behind Tower Prep and find a way to return to their normal lives."
 
Man får följa studenten Ian Archer som vaknar upp på skolan Tower Prep utan någon riktig aning om hur han kom dit. Där försöker han med hjälp av sina tre nyfunna vänner att ta reda på vart de är någonstans, och vad de är.
 
 
Det jag tänkt på mest när jag har sett serien är ändå dess potential. Ungdomar på high school som har mystiska krafter och som försöker förstå det mystiska som pågår omkring dom.Låter kanske lite "kliche" sådär, men många bra idéer finns!
Vore det t.ex Vampire Diaries skaparna som gjort serien istället för Cartoon Network (skaparen Paul Dini har även skapat de tecknade tv-serierna av Batman och Superman) så tror jag den hade vart mycket bättre. Lite mer våld och mer fokus på att göra fightingscenerna verklighetstrogna hade behövts. Lite mer kärlek och lite mognare sådant också. 
 
Serien är ändock sevärd som den är just nu. Speciellt när jag inte riktigt kan komma på vad annars jag skulle se på.
Är på avsnitt 8 av 13 just nu, och tänker se klart den iaf. Även om jag önskar att det vore lite mer välgjort ibland.
 
Huvudkaraktären Ian Archer spelas av Drew van Acker (född 1986) och karaktären påminner litegrann om Jeremy Gilbert (Steven R. McQueen) i Vampire Diaries, både till utseende och sättet litegrann. Så han är ändå ganska trevlig att kolla på.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0