PopJosh <3 Martin, 1 år nu :)

 

Imorgon är det ett år sedan jag blev tillsammans med Martin! :)

Det känns ändå som om detta år har gått så fort. Känns som om vi nyss lärde känna varandra, samtidigt som det känns som om vi har känt varandra hur länge som helst!

Martin kom till Dalslands Folkhögskola på vårterminen 2012, efter jag redan gått där i en termin. Jag tyckte direkt att han såg bra ut, och efter bara någon dag så satt vi på mitt rum och lyssnade på Cypress Hill och drack Laphroaig, och kom väldigt bra överrens. Några dagar senare var det helg (eller ja, vi började redan på torsdag med helgen :P) med fester och trevligheter.
Sen dess ungefär så har det alltså varit vi. Vi studerade båda två på folkhögskolan, hade rum på varsin sida av korridoren men bodde båda två i mitt rum pretty much. Martin hade bara sin stationära dator och sina kläder i sitt rum.

Sen blev det sommar. Jag åkte upp till Gävle och Martin åkte ner till Göteborg. Men bara efter ett par dagar kom Martin upp för att fira min födelsedag och blev kvar i ungefär en vecka innan han åkte ner till Göteborg igen. Midsommar firade vi sedan tillsammans med några andra goda vänner ifrån skolan i Borlänge, och sen var vi ifrån varandra ytterligare ett tag innan jag åkte ner till honom i mitten av Juli. Där blev jag kvar nästan resten av lovet, var bara hem i en knapp vecka innan det var dags att åka ner till skolan.

Sen började vi på Dalslands Folkhögskola igen. Jag för ett helt år, och Martin hade bara en termin kvar.
Denna gång hade vi två rum som låg mitt emot varandra. Så vi gjorde ett vardagsrum av det ena rummet, och ett sovrum med dubbelsäng i det andra. Det ägde!
Terminen gick snabbt. Vi var en vecka på Gran Canaria i början av december med hans familj, vilket var hur roligt som helst!

Sen blev det jullov. Jag drog hem till Gävle igen, och han till Göteborg. Jag firade jul med min släkt, träffade vänner och festade. Sen åkte jag till Göteborg för att fira nyår med Martin, och stannade där tills det var dags för skolan att börja igen den 7 Januari.

Nu är jag tillbaka på skolan igen och har nu hunnit med första veckan. Martin bor i Göteborg och håller på att söka jobb.
Vi bor ju som tur är nära varandra, och kommer att ses pretty much varje helg åtminstone. I tisdags hade jag bara lektioner fram till lunch, så då drog jag hem till honom och åkte tillbaka till skolan igen på kvällen.

Måste säga att det känns lite konstigt att inte bo med honom, efter att ha gjort det nu sedan början. Jag är en sådan människa som tycker om att vara själv ganska så ofta. Men nu har jag vant mig med att när jag har vart "själv", så har jag fortfarande vart med Martin. Jag sitter fortfarande och säger saker högt när jag spelar Battlefield Heroes, precis som när Martin var där. Men det fungerar iaf, jag vänjer mig. Vi har ju ändå varandra varje helg, och ensam är det iaf svårt att känna sig när man bor på internat :P

När jag träffade Martin studerade jag på Livslinjen, en kurs med personlig utveckling. Den kursen gav mig riktigt mycket. Jag har bättrat min självkänsla, kommunikation med andra människor, mitt inre måeende och jag känner mig tryggare i mig själv. Martin har även följt mig i den utvecklingen, och även hjälpt mig mycket genom den utvecklingen. Genom de "dåliga" stunder då jag inte alls mådde bra eller var särskilt trevlig att vara med, fanns han ändå där för mig och hjälpte mig att må bra igen. 

Jag vet inte riktigt vart jag var på väg med detta inlägg när jag började skriva, så det blev visst en redovisning av mitt och Martins liv tillsammans hittills :P
Jag tycker uttrycket "jag kan inte sätta ord på hur mycket jag älskar honom" är ganska så töntigt, men egentligen är det lite så. Martin fyller mig med värme. Jag känner mig trygg med honom. Jag har roligt med honom. Jag kan prata med honom. Det är alltid svårt att förklara sådant här med ord, men jag älskar honom sjukt mycket! Det är liksom inga problem, allt känns så självklart och chill. Det är klart vi bråkar ibland, det gör ju alla par. Men jag vet att bråken alltid kommer lösa sig, och det gör det alltid. Allting är bara fett chill! :)

Jag ser min framtid tillsammans med Martin. Jag vill vara med honom helt enkelt. För med honom mår jag bra. Med honom är jag lycklig!
Efter skolan kommer jag att flytta in med honom i hans lägenhet. Sen kommer vi båda två att studera i ett par år. Jag i Borås till bibliotekarie, och han i Göteborg till anläggningsdykare. Vad som händer efter det, återstår att se. Våra planer är iaf att inte bo i Sverige hela livet ;P

Nu ska jag sova en liten stund innan det är dags för lunch, och sen kommer Martin hit i eftermiddag eftersom det är fest på skolan. Kommer bli en bra dag, och en bra helg! :)


(den här bilden fick visst inte plats, Martin som sitter till höger i blå jeans och grå tröja blir bortklippt, men orkar inte lägga in bilden på nytt så det får vara så :P Med på bild är även Martins storebror Anders, och bilden är tagen av hans flickvän Sandra på flygplatsen på Gran Canaria)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0